În ciuda unei scăderi a vânzărilor, de la începutul anului, cu 5,8%, Toyota își confirmă starea bună din acest moment. Grupul nipon și-a consolidat poziția de lider mondial, în primele patru luni ale anului.
2022 nu este nici pe departe un an ușor pentru industria auto. Lipsa semiconductorilor, războiul din Ucraina sau criza materiilor prime sunt factori care penalizează foarte mult mărcile. Toți constructorii luptă din răsputeri ca să onoreze comenzile.
În ciuda acestui context dificil, unii reușesc să se mențină la un nivel foarte bun. Este cazul Grupului Toyota, care a reușit să își consolideze poziția de lider în prima treime a anului, în ciuda unei ușoare scăderi a vânzărilor.
Grupul japonez a reușit să vândă peste 3,4 milioane de vehicule în întreaga lume, cu aproape un milion mai mult decât Volkswagen, al doilea cel mai mare grup auto din lume. Constructorul german și-a văzut vânzările prăbușite cu 26%, de la începutul anului.
O performanță excelentă, așadar, pentru Toyota, care se bazează în special pe succesul modelelor sale hibride și electrice.
De asemenea, grupul japonez plănuiește să își intensifice poziția pe piața electricelor: constructorul intenționează să lanseze 15 noi modele BEV, sub mărcile sale Toyota și Lexus, până în 2030.
Faptul că Toyota este afectată mai puțin de contextul nefavorabil, comparativ cu giganții europeni precum Volkswagen sau Stellantis, se datorează mai mulțor factori. Capacitățile de producție sunt în cea mai mare parte situate în Asia. Prin urmare, sunt mai puțin afectate de războiul din Ucraina, spre deosebire de Volkswagen, care are linii de producție în vestul acestei țări.
Deși grupul japonez a fost afectat de închiderile succesive din China, în special de la Shanghai, totuși a putut beneficia de mai multe facilități de producție, pentru a avea acces la semiconductori.
De asemenea, modelele hibride și electrice sunt mai puțin afectate de criza prețului combustibilului.
Acestea sunt cele câteva detalii extrem de importante care au făcut diferența și au permis Grupului Toyota să limiteze pierderile în primele patru luni ale anului 2022.