Despre Volkswagen Phaeton s-a vorbit numai de bine! Lansat la Salonul de la Geneva din 2002, a fost vârful de lance al constructorului german, o demonstrație de forță în materie de calitate, confort și rafinament tehnic.
A fost „copilul de suflet” al lui Ferdinand Piech, aflat pe atunci la frâiele Grupului Volkswagen. Din păcate, modelul nu a avut succesul scontat și nici revizuirile din 2007 și 2010 nu au schimbat situația.
În ciuda livrărilor simbolice, a rezistat pe piață nesperat de mult, chiar dacă fiecare model vândut în perioada 2002-2012 presupunea o pierdere de 28.000 de euro!
Acum, la 20 de ani de la apariția acestui model, Volkswagen a dat publicității imagini cu ceea ce trebuia să fie a doua generație Phaeton. Un model care, din păcate, nu s-a mai produs…
A doua generație Phaeton urma să fie dezvoltată pe platforma MLB. După cum se poate observa, prototipul ajunsese la o fază foarte apropiată de producție.
Însă în 2016, din cauza scandalului Dieselgate și prioritizarea mobilității electrice, Volkswagen a decis să renunțe la proiectul care a avut nume de cod Phaeton D2.
Designul elegant și materialele de cea mai buna calitate au făcut din Phaeton un lounge mobil, în care calitatea fără compromisuri și materialele premium se îmbinau perfect cu tehnologia avansată, precum suspensia pneumatică adaptivă și motorizările de top.
Apropo de motorizări, clineții aveau de ales între două agregate pe benzină cu aspirație naturală și un TDI. Cel mai spectaculos era celebrul W12 pe benzină (420 CP), realizat din combinarea a două motoare V6.
Numele Phaeton simboliza statutul exclusivist. Nu era doar o referire la mitologia greacă, ci făcea trimitere și la modelele clasice cu același nume de la Horch și Škoda. Va rămâne printre numele de referință din istoria mărcii germane, dar și ca precursor al altor două modele Volkswagen de top, Touareg și Arteon.
Volkswagen a făcut un spectacol în sine inclusiv din procesul de producție al acestui model. Celebra ”fabrică de sticlă” (Gläserne Manufaktur) de la Dresda era organizată ca un muzeu, unde Phaeton se asambla aproape în întregime manual, în hale inundate de lumină, cu parchet, de către oameni îmbrăcați în alb și care purtau mănuși.