O platformă online din Statele Unite și-a propus să afle care sunt cele mai apreciate mărci auto în diferite țări din lume. Pentru colectarea datelor necesare la stabilirea unei astfel de ierarhii s-a folosit rețeaua Twitter.
Inițiativa a aparținut website-ul american theclunkerjunker.com, care și-a pus întrebarea care sunt mărcile cele mai apreciate, țară cu țară. Pentru a răspune la această întrebare s-a folosit inteligența artificială.
Mai precis, colectarea datelor necesare la alcătuirea clasamentelor s-a făcut pe baza posărilor pe Twitter. Acestea au fost analizate, pentru a se stabilit dacă sunt ”de bine” sau ”de rău” la adresa diferitelor branduri auto.
Și astfel, în timp ce unele rezultate sunt de-a dreptul interesante, altele sunt cel puțin distractive…
Marele câștigător al acestei competiții virtuale este nimeni altul decât constructorul american de automobile electrice Tesla. Acesta este cel mai popular în 21 de țări.
Mercedes ocupă locul al doilea, fiind cel mai popular în 18 țări. Ferrari închide Top 3, fiind cel mai popular brand auto în 10 țări.
La polul opus, cea mai detestată marcă auto de pe glob este Ford. ”Ovalul albastru” s-a clasat pe ultima poziție în 20 de țări.
Surprinzătoare sunt și numele celorlalți doi producători auto care completează ”podiumul rușinii”: Ferrari și Tesla! Da, ambele mărci sunt și foarte urâte! În 18, respectiv 16 țări!