Divizia de vehicule comerciale de la Volkswagen a prezentat primele imagini cu noul Amarok. Noua generație se lansează la sfârșitul anului, într-o dotare de top pentru un pick-up: peste 20 de noi sisteme de asistență la condus și cinci motorizări supraalimentate.
Noua generație Amarok a fost concepută în Germania și Australia și este produsă în Africa de Sud. Este un pick-up premium destinat piețelor din Australia și Noua Zeelandă, numeroase țări din Africa, Orientul Mijlociu și Europa.
Prima generație Amarok s-a bucurat de mare success, cu 830.000 de unități vândute în Europa, Australia, Noua Zeelandă, Africa, Asia de Nord și America de Sud și Centrală. Acum este momentul pentru a doua generație, la care totul este nou.
Noul Amarok este mai mare, mai puternic, mai atletic și mai carismatic. Este lansat în variantele de specificații „Amarok”, „Life” și „Style”, precum și versiunile de top „PanAmericana” (stil off-road) și „Aventura” (stil exclusiv).
Este disponibil cu o cabină dublă cu patru uși (DoubleCab) sau cabină cu ușă simplă (SingleCab). Cu 5,35 metri lungime, noul Amarok este cu 96 mm mai mare decât predecesorul său. Oferă mai mult spațiu, mai ales pe al doilea rând de scaune al cabinei duble. Ampatamentul a crescut astfel mult mai mult decât lungimea totală.
Capabilitățile off-road ale lui Amarok, care va avea tracțiune integrală ca standard pe mai multe piețe, sunt, de asemenea, îmbunătățite. Spațiul încăpător din benă permite încărcături utile de până la 1,16 tone și chiar și doi paleți încărcați lateral. În funcție de versiunea motorului, poate să remorcheze până la 3,5 tone.
La interior, instrumentarul de bord este modern, cu Digital Cockpit și un display central în format tabletă, cu diagonala de peste 12 inchi. Sistemul de infotainment, volumul și setările sistemului de tracțiune integrală sunt, de exemplu, controlate printr-un sistem care combină funcțiile digitale cu butoane configurate ergonomic. Sistemul de sunet de la Harman Kardon este standard la Amarok PanAmericana și Ventura și disponibil ca opțiune pentru alte specificații.
Propulsia este asigurată de patru motoare turbo diesel (TDI), inclusiv un V6 de 3,0 litri (241 CP sau 250 CP, în funcție de piață) și un motor turbo pe benzină (TSI) de 302 CP. Cu această ocazie își face debutul și noua transmisie automată cu 10 trepte, deservită printr-un schimbător electronic (prin cablu). Vor exista două sisteme 4MOTION diferite, în funcție de regiune și motor.