Conform cifrelor date publicității de Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), înmatriculările de autoturisme noi în România au înregistrat în iunie 2022 o scădere cu 6,63% față de aceeași lună a anului trecut. În total, volumul înmatriculărilor a fost luna trecută de 11.067 de unități.
În prima jumătate a anului, piața românească de automobile noi a avut un trend pozitiv, în creștere cu 23,09%, comparativ cu primul semestru din 2021. Anul acesta s-au înmatriculat 58.712 de unități în perioada ianuarie – iunie, față de 47.698 unități în același interval al anului precedent.
Rezultate îmbucurătoare, având în vedere contextul extrem de dificil pentru industrie, marcat puternic de penuria de semiconductori și de piese de schimb, dar și de conflictul armat din Ucraina.
Reține atenția și trendul descendent al înmatriculărilor de automobile second hand. Volumul acestora a atins în iunie 2022 cifra de 30.349 de unități, o scădere cu 6,5% față de iunie 2021.
Tendința de scădere s-a făcut simțită după primele șase luni din 2022, cu 156.624 de unități, în scădere cu 21,51% față de perioada similară din 2021, respectiv 199.555 de unități.
Raportul între înmatriculările second-hand din import și cele de automobile noi era de 4,2 la 1 după jumătate din 2021, iar anul acesta a scăzut la 2,7 la 1.
Revenind la piața de automobile noi, topul mărcilor continuă să fie dominat categoric de liderul tradițional, Dacia, în timp ce Toyota a urcat puternic până pe locul al doilea, preluând fotoliul de lider la mărcile de import. Mercedes este singurul brand premium prezent în clasamentul primelor zece mărci realizat în funcție de volume.
Top 10 mărci auto noi, pe primele 6 luni din 2022
1. Dacia 16.189
2. Toyota 4.679
3. Ford 4.662
4. Hyundai 4.630
5. Skoda 3.962
6. Volkswagen 3.702
7. Renault 3.252
8. Peugeot 1.818
9. Mercedes 1.721
10. Kia 1.379
Sursa: ACAROM