Prețurile automobilelor noi vor continua să crească
13.07.2022
        
Distribuie acest articol!   

În ultimii ani, prețurile automobilelor noi au înregistrat o creștere consistentă. S-a ajuns în situația ca în prezent un automobil de clasă mică să se vândă la prețul cu care, în urmă cu trei-patru ani, era oferit un model compact, adică din clasa superioară!

Despre cauzele care au determinat această creștere am mai relatat aici, așa că de aceasta dată ne vom referi la ce ne rezervă viitorul. Previziunile nu sunt dintre cele mai optimiste!

Conform cifrelor avansate de experții de pe piață, prețul vehiculelor noi va continua să crească și în 2023. Potrivit companiei AlixPartners, specializată pe consultanță în management, prețurile ar urma să înregistreze creșteri semnificative în următoarele luni, din mai multe motive.

Ca orice domeniu comercial, piața auto depinde de cerere și ofertă. Întrucât cererea este în prezent mult prea mare în comparație cu oferta, prețul automobielor este în creștere. Iar previziunile firmei AlixPartners nu sunt neapărat optimiste.

Potrivit cifrelor previzionate, producătorii își vor reduce volumele de producție în următoarele luni. Acest lucru se explică, desigur, prin lipsa diferitelor componente.

Reduceri vor fi destul de substanțiale. Se anticipează că se vor vinde 79 de milioane de automobileîn 2023, deci mai puțin decât cele 80 de milioane din 2021 și mult mai puțin decât cele 90 de milioane de unități vândute în 2019, ultimul an înainte de Covid.

Prin urmare, această scădere continuă a volumelor de vânzări pune presiune asupra prețului vehiculelor noi, care afectează apoi și piața auto second-hand.

Producătorii își văd astfel vânzările diminuate din cauza dificultăților de producție. Pandemie, războaie, lipsă de materii prime, toate au un impact nefast asupra pieței și duc la creșterea prețurilor. Așa se face că producerea unui automobil în prezent costă mult mai mult decât în urmă cu doi ani.

Însă, deși vânzările scad, în mod paradoxal, marjele producătorilor cresc. AlixPartners afirmă că producătorii vor continua să aplice o politică de prețuri ascendente, pentru a compensa creșterea de costuri, fără să își afecteze marjele.

„Dezechilibrul dintre cerere și ofertă a permis industriei auto să obțină marje excepționale, ceea ce a condus la crearea de valoare semnificativă pentru sector, care a devenit mult mai atractiv pentru investitori”.

Studiu AlixPartners

Astfel, aflăm că producătorii au câștigat 3,6 puncte procentuale de marjă operațională, provenită de la creșterea prețurilor la automobilele noi.

Prin urmare, este de așteptat ca acest trend de creștere a prețurilor să fie menținut de constructori, față de furnizori și clienți. Analiștii mai sunt de părere că prețurile ar înceta să crească dacă economia ar intra într-o recesiune.

Distribuie acest articol!