Recent, la ediția 2022 a VivaTech, un eveniment de mari dimensiuni dedicat inovației și tehnologiei, găzduit de Paris, Renault a prezentat conceptul Scenic Vision, care prefigurează o serie de idei ce se vor regăsi la viitoarele modele de serie.
A fost ocazia perfectă de a promova și parteneriatul încheiat de producătorul francez cu muzicianul Jean-Michel Jarre. Pionier al muzicii electronice și inițiator al concertelor gigantice care au adunat până la 2,5 milioane de spectatori, artistul a trecut cu această ocazie de la spații ample la habitaclul unui autovehicul.
Cu toate acestea, interesul lui Jarre pentru audiția individuală nu este nou. De altfel artistul a dezvoltat, sub propriul brand, o gamă de difuzoare de tip home audio.
Cum setările audio dintr-un habitaclu de automobil tind să favorizeze șoferul, se pune întrebarea dacă muzica ascultată în mașină nu este cumva o plăcere egoistă…
Renault oferă o soluție inedită, la bordul lui Scenic Vision, prin intermediul unor „Sound bubbles”. Sunt difuzoare integrate în fiecare tetieră, astfel încât experiența să fie optimă pentru pasageri.
Colaborarea cu muzicianul a vizat, așadar, tehnologia încorporată în viitoarele modele Renault. Scopul este de a crea o experiență reală, iar pentru aceasta colaborarea și-a propus dezvoltarea unui sistem audio special, numit „Sonic Roads”.
Cu ajutorul acestui sistem, cel de la volan poate conduce liniștit, încredințând partea audio… inteligenței artificiale. Astfel muzica se va adapta traseului, orei, dar și vremii. Cu atât mai mult cu cât Jarre este convins că ”automobilul este un mini auditoriu ideal”.
Totul este posibil pentru ca drumul si muzica sa fie în armonie, ținând cont de gusturile șoferului. În plus, o astfel de soluție rezolvă și problema monotoniei surde din interiorul automobilelor electrice, o liniște care pentru unii poate deveni chiar apăsătoare.
Jean-Michel Jarre va lucra și la semnătura sonoră a vehiculelor electrice ale mărcii, acel sunet produs la viteză mică, de modelele electrice, care a devenit obligatoriu pentru avertizarea pietonilor. El trebuie să fie recunoscut fără a fi intruziv – aceasta fiind provocarea la care artistul va trebui să răspundă.
Parteneriat între brandul francez și renumitul muzician a fost încheiat pentru o perioadă de 3 ani. Timp în care gama modele electrice va evolua spectaculos, promit cei de la Renault.