Va fi suficient un deceniu pentru ca Tesla să depășească cei trei mari producători premium germani, Mercedes, Audi și BMW, și să devină prima marcă premium din lume, din punct de vedere al volumelor de vânzări?
În ciuda penuriei de semiconductori și a altor probleme care afectează mediul economic global, Tesla își continuă trendul ascendent.
După ce s-a apropiat de un milion de automobile vândute în 2021, marca lui Elon Musk ar trebui să ducă anul acesta ștacheta spre un milion și jumătate sau chiar două milioane. Cu condiția să reușească accelerarea ritmului în a doua jumătate a anului, pentru a compenseza întârzierea.
În ultimele luni, producția Tesla a fost afectată de întârzieri, în special în China, din cauza crizei Covid-19.
Dar oare când va fi Tesla pe punctul de a ajunge din urmă și chiar de a depăși giganții premium germani? În Europa încă nu este cazul: în ciuda unei scăderi puternice în prima jumătate a anului 2022, pentru moment BMW și Audi conduc în cursa de pe Bătrânul Continent.
în schimb, în Statele Unite Tesla s-a impus deja drept lider în categoria premium. Cu 228.989 de unități vândute între ianuarie și iunie 2022, marca californiană este cu mult înaintea BMW (157.838 de unități), Mercedes (133.520) și Audi (83.471) pe piața din SUA.
În acest duel trebuie luat în calcul și Lexus, un constructor care a fost mereu bine plasat pe piața americană. În primul semestru din 2022, acesta a vândut 133.616 unități.
Revenind în Europa, chiar dacă producătorii germani premium rămân pentru moment în fața Tesla, Model Y se impune deja ca cel mai bine vândut SUV familial premium, în fața lui Mercedes GLC. Aproximativ 41.851 de exemplare Model Y și-au găsit cumpărători în prima jumătate a anului 2022, față de 40.554, în cazul lui Mercedes GLC.
Potrivit Dataforce Automotive, care furnizează toate aceste date, cel mai bine vândut model premium din Europa în 2022 este deocamdată Audi A3, cu 51.994 de unități vândute până în iunie.
Cât despre ascensiunea Tesla la nivel global, situația pare încă deschisă, însă, la o privire atentă, constructorul american are de partea sa numeroase atuuri și, probabil, șanse mari să devină în curând lider la nivel global. Desigur, cu condiția ca neprevăzutul sau situațiile speciale să nu afecteze din nou industria!
Sursa: Dataforce Automotive