![](https://24auto.ro/wp-content/uploads/2022/09/F1-2022-Italia-Ferrari-Leclerc-660x440.jpg)
Disputat sub semnul doliului cauzat de dispariția Reginei Elisabeta a II-a, Marele Premiu al Italiei a avut o sesiune de teste bulversantă, din cauza numeroaselor penalizări. Nu mai puțin de nouă piloți au fost retrogradați pe grila de start, din diferite motive!
![](https://24auto.ro/wp-content/uploads/2022/09/F1-2022-Elizabeta.jpg)
Spre bucuria tifosilor, în cursa de casă a Scuderiei Ferrari, Charles Leclerc, a reușit să fie cel mai rapid în calificări și să plece din pole position.
Cursa de anul acesta a fost una cu o însemnătate istorică deosebită pentru Ferrari. Pe lângă sărbătorirea a 100 de ani de activitate pe Autodromo Nazionale Monza, anul acesta s-au celebrat și 75 de ani de la înființarea companiei.
![](https://24auto.ro/wp-content/uploads/2022/09/F1-2022-Italia-Ferrari-Sainz.jpg)
Pentru aceasta, monoposturile Ferrari au concurat la Monza cu un design special – un mesaj scris pe ”coama” vopsită în galben. De asemenea, piloții Ferrari au purtat conbinezoane speciale, care de data aceasta au avut galbenul drept culoare dominantă. Reamintim, galbenul, care este a doua culoare reprezentativă pentru Ferrari, este ”împrumutat” de la orașul natal al Scuderiei, Modena.
Leclerc a fost secondat pe prima linie la grilei de britanicul George Russell (Mercedes), în timp McLaren a monopolizat linia a doua, cu Lando Norris şi Daniel Ricciardo pe locurile 3, respectiv 4.
![](https://24auto.ro/wp-content/uploads/2022/09/F1-2022-Italia-RedBull-Verstappen.jpg)
Deși a fost al doilea în calificări, liderul la zi și campionul en titre Max Verstappen (Red Bull) a fost retrogradat până pe locul 7, penalizat din cauza unei schimbări la unitatea de putere. Lângă el pe grilă s-a aflat compatriotul său Nyck de Vries (Williams), care l-a înlocuit în această cursă pe Alex Albon, operat sâmbătă de apendicită.
Nici septuplu campion mondial Lewis Hamilton (Mercedes) nu a scăpat de penalizare, britanicul fiind nevoit să ia startul de pe ultima linie, din poziţia a 19-a.
![](https://24auto.ro/wp-content/uploads/2022/09/F1-2022-Italia-RedBull-Verstappen-victorie.jpg)
Cea de-a 16-a etapă a sezonului 2022 din Formula 1 a început cu o spectaculoasă cursă de recuperare realizată de Max Verstappen, care după doar cinci tururi a ajuns până pe poziția a doua. Apoi olandezul a preluat conducerea, atunci când Leclerc a intrat la boxe într-un moment în care a fost introdus safety car virtual.
Monegascul a revenit în față atunci când Verstappen, la rândul său, a fost nevoit să treacă pe la boxe. Doar că Leclerc a avut o strategie cu două opriri, ceea ce l-a forțat să aibă, la rândul său, o cursă de recuperare, pe final.
![](https://24auto.ro/wp-content/uploads/2022/09/F1-2022-Italia-podium.jpg)
Da, pe final, intrarea safety car-ului pe circuit (pentru scoaterea mașinii lui Ricciardo, care a abandonat într-un sector periculos) a stricat socotelile unora și a impus un pit stop în plus pentru mulți piloți, inclusiv pentru Verstappen și Leclerc. Zarurile fuseseră oricum aruncate: linia de finish a fost trecută în spatele safety-carului, cu Verstappen victorios, astfel că Autodromo Nazionale Monza nu a avut parte de o fiesta Ferrari…
![](https://24auto.ro/wp-content/uploads/2022/09/F1-2022-Italia-clas-complet.jpg)
Clasamentul piloți: 1. Max Verstappen 335 p., 2. Charles Leclerc 219 p., 3. Sergio Perez 210 p.
Clasamentul constructori: 1. Red Bull 545 p., 2. Ferrari 406 p., 3. Mercedes 371 p.
Cursa de la Monza a fost ultima din acest sezon găzduită de Europa. Formula 1 mai are de disputat încă șase runde din actuala stagiune, următoarea fiind programată pe 2 octombrie, la Singapore.
![](https://24auto.ro/wp-content/uploads/2022/09/F1-2022-Elizabeta-doliu.jpg)