Wey YuanMeng, o apariție neo-retro în stil de... lux chinezesc!
09.09.2022
        
Distribuie acest articol!   

Se spune că, în materie de gusturi, cel mai bine ar fi să nu le discutăm. Așa că despre aspectul acestei noi apariții din piesajul auto ne vom rezuma să spunem că este genul de model care fie îți place la nebunie, fie îl detești cu toată convingerea! În mod cert, designul său nu lasă pe nimeni indiferent!

Wey YuanMeng este unul dintre cele mai noi modele lansate de grupul chinez Great Wall Motor.

Anunțată de concept-car-ul omonim dezvăluit anul trecut, la Salonul Auto de la Canton, Wey YuanMeng în versiunea de producție a fost dezvăluită la Salonul Auto de la Chengdu, săptămâna trecută. Acest hibrid plug-in este, cu siguranță, unul dintre cele mai neobișnuite modele lansate de Grupul Great Wall Motor în ultima perioadă.

Ineditul este dat de designul său, în stilul anilor 1950. Ca aspect exterior, Wei YuanMeng se află undeva la jumătatea distanței dintre… Volkswagen Beetle și Chrysler PT Cruiser. Are o o grilă frontală impunătoare, jante, parașocuri și benzi laterale cromate, aripi proeminente și un portbagaj bombat în spate.

Cu o lungime totală de de 4,83 metri și ampatament de de 2,92 metri, are, totuși, suficiente elemente moderne, precum trapa din sticlă sau luminile cu LED.

Interiorul este de inspirație Mercedes, cu difuzoarele de aer rotunde și tabloul de bord care integrează trei ecrane mari – instrumentarul de bord, sistemul de infotainment și pentru pasagerul din față. Consola centrală este impunătoare și adăpostește un spațiu generos de depozitare, accesibil prin cotieră și cu deschidere în două părți.

YuanMeng înseamnă „un vis devenit realitate” în chineză. Din punct de vedere tehnic, este derivat din Ora Punk Cat, un alt model care pariază pe designul în stil neo-retro. Reamintim, și Ora se numără printre mărcile deținute de Grupul Great Wall Motor. În timp ce Ora este, de fapt, un specialist în acest stil de design, Wey se concentrase până acum pe SUV-uri ceva mai convenționale.

Sub capotă se regăsește o propulsie hibrid plug-in compusă dintr-un motor turbo pe benzină de 1,5 litri, unul electric și o cutie de viteze cu dublu ambreiaj și 9 trepte. Puterea combinată este de 238 CP, cu un cuplu maxim de 520 Nm. Autonomia în modul 100% electric este de până la 195 km.

Clapetele pentru realimentarea cu benzină, respectiv reîncărcarea electrică sunt integrate în aripile spate, pe ambele părți ale vehiculului. Wey a anunțat că va lansa ulterior și o motorizare 100% electrică, precum și o versiune cu tracțiune integrală.

Pentru moment, Wey YuanMeng va fi comercializat doar în China, însă exportul în Europa nu este exclus. Mai ales că Great Wall Motor și-a propus să cucerească Bătrânul Continent cu cele două mărci ale sale, Wey și Ora. Prin urmare, ar trebui să vedem în curând o gamă cât mai completă și pe piața europeană!

Distribuie acest articol!