Cadillac Celestiq. Ultra-luxul american, reinterpretat
25.10.2022
        
Distribuie acest articol!   

Un rival redutabil pentru Rolls-Royce ar putea veni, pe viitor, dinspre America. Semnalul este dat de Cadillac, care pare să-și fi propus să relanseze conceptul de ultra-lux american.

Este ceea ce Cadillac urmărește cu limuzina sa de mari dimensiuni Celestiq. Un sedan electric cu un interior sclipitor, acoperit cu cel mai mare pavilion din sticlă din lume și oferit la preț pe măsură.

În perioada interbelică și până pe la sfârșitul anilor 1950, Cadillac a fost un nume de referință la nivel mondial. Extravaganța și luxul brandului american, parte din grupul General Motors erau modele de urmat chiar și pentru nume mari, precum Rolls-Royce sau Bugatti. Apoi însă, lucrurile au mers tot mai prost pentru Cadillac.

În timp, brandul a fost asociat mai degrabă cu modelele învechite, destinate unui public nostalgic, prea puțin interesat de progresul tehnologic. Mulți s-au grăbit să prezică sfârșitul iminent al mărcii Cadillac, așa cum s-a întâmplat și alte mărci GM, Pontiac fiind, probabil, exemplul cel mai elocvent.

Electrificarea se pare că reaprinde ambițiile Cadillac și, în paralel cu vechea gamă, apar pe rând premiere absolute. Este viitoarea generație de modele, care poate relansa brandul.

Este cazul SUV-ului electric Lyriq, a cărui misiune pe termen ceva mai lung este de a înlocui clasicul Escalade. Acesta este urmat acum de o limuzină, care va a avea rol de navă amiral: Celestiq.

Cu aproape 5,5 metri lungime, Cadillac Celestiq lasă de înțeles încă de la prima vedere că este o limuzină creată să impresioneze. O face cel mai bine privită din lateral-spate, grație profilului în stil fastback, cu hayon (detaliu rar întâlnit în acest segment) și lumini care urcă pe stâlpul C.

Agresiv și ultra-luxos, deși afișează un stil futurist, Cadillac Celestiq face trimitere la epoca de glorie a producătorului american. Proporțiile evocă un GT de mari dimensiuni, cu o capotă impunătoare și roți imense, de 23 de inch. Partea frontală este compusă din câteva forme geometrice, cu grila plină, care preia modelul siglei Cadillac și poate fi iluminată, și faruri verticale.

Spectacolul continuă la interior cu un panou de bord care reunește două ecrane de mari dimensiuni. În total, Celestiq are nu mai puțin de 5 display-uri: cel de 55 inchi de pe bord, unul central de 11 inchi, un ecran central spate de 8 inchi și două ecrane pentru pasagerii din spate, fiecare de 12,6 inchi. Totul, pe o arhitectură concepută împreună cu Google.

Celestiq dispune de cel mai nou sistem de conducere autonomă de la Cadillac, numit Ultra Cruise. O referință în Statele Unite, care poate fi, de asemenea, actualizată, astfel încât să devină 100% autonomă în viitor.

Sub cel mai mare pavilion din sticlă de la ora actuală, din lumea automobilelor (după cum susțin cei de la Cadillac), se află un interior rafinat și foarte luxos. Bancheta spate este înlocuită cu fotolii individuale, pentru a profita la maximum de spațiul generos. Iar dacă pielea albastră din imaginile de prezentare nu se potrivește cu gustul lor, clienții potențiali nu trebuie să intre în panică, pentru că fiecare exemplar Celestiq va beneficia de cel mai înalt nivel de personalizare, la fel ca la Rolls-Royce.

Cadillac Celestiq se bazează pe platforma Ultium, dotată cu un acumulator imens, de 111 kWh, dar a cărui autonomie nu este atât de impresionantă: 483 km. Foarte departe de performanțele unor concurenți precum Mercedes EQS (780 km) sau Rolls-Royce Spectre (520 km). Cele două motoare electrice însumează 600 CP și asigură o accelerație de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 4 secunde. Încărcarea este și ea oarecum dezamăgitoare, cu 200 kW de putere maximă (față de 270 kW la Porsche Taycan, de exemplu).

Și totuși, Cadillac Celestiq va fi mult mai scump decât concurența germană. Deși încă nu a comunicat un preț exact, constructorul american a precizat că acesta „va depăși 300.000 de dolari”. În respectiva plajă de preț, concurența este la alt nivel, gen Lotus Eletre și mai ales Rolls-Royce Spectre, iar pariul devine foarte riscant… Însă, la fel ca odinioară, noul Cadillac mizează pe ultra-lux și extravaganță.

Distribuie acest articol!