Cât costă și cu ce impresionează cele mai scumpe automobile din lume
17.10.2022
        
Distribuie acest articol!   

Exclusiviste și extrem de luxoase, cu fișe tehnice uimitoare, cele mai scumpe automobile din lume declanșează adevărate pasiuni. Majoritatea aparțin unor branduri istorice consacrate, însă mai există și mărci aparent necunoscute.

Toate încearcă să își croiască drum spre. portofelele miliardarilor. Cu ce argumente și mai ales la ce preț, aflați din acest articol.

De regulă cele mai scumpe automobile sunt adevărate bijuterii tehnice, care se remarcă fie prin luxul exorbitant de la bord, fie prin performanțele dinamice de top. Uneori se întâmplă să exceleze la ambele capitole, așa cum este cazul mărcii alsaciene Bugatti.

Pe lângă modelul ”de bază” – dacă un exemplar Chiron, al cărui preț este de 1,5 milioane de euro fără taxe, poate fi numit astfel -, constructorul francez lansează periodic modele speciale, unice sau în serie foarte limitată.

Divo este un exemplu în acest sens, oferit la 5 milioane de euro și produs în doar 40 de exemplare, La această sumă, fișa tehnică include celebrul motor W16 cu puterea dusă până la 1.500 CP.

Celor nemulțumiți cu Divo, Bugatti le-a oferit Centodieci, un omagiu adus lui EB110. A fost o serie limitată la doar 10 exemplare, fiecare vândut la 8 milioane de euro. În acest caz, puterea a crescut la 1.600 CP.

În fine noul roadster Mistral este un alt model special care costă 5 milioane de euro. Mult mai ieftin decât La Voiture Noire, un model produs într-un exemplar unic, inspirat de legendarul Bugatti 57 SC Atlantic, fabricat în anii 30 ai secolului trecut.

Reinterpretarea modernă a ”Mașinii Negre” a fost asamblată în întregime manual și a fost vândută pentru deloc modesta sumă de 15,9 milioane de euro.

Și totuși, Rolls-Royce Boat-Tail – conceput ca un iaht pe roți și produs în doar trei exemplare – s-a vândut la un preț semnificativ mai mare decât Bugatti La Voiture Noire! Pentru astronomicul preț de 23 de milioane de euro, clientului i se oferă lux și rafinament la extrem, sub forma unei decapotabile lungi de 5,79 metri, dotată cu un V12 twin-turbo de 6,75 litri, care dezvoltă 563 CP.

La rândul său, Lamborghini a vândut de-a lungul timpului numeroase modele speciale, la prețuri exorbitante. Sian, de exemplu, este un hibrid dotat cu un V12 de 863 CP, produs în 63 de exemplare, la prețul de 4 milioane de euro.

Recent lansat, noul LP 800-4 Countach, cu 800 CP sub capotă, este o reinterpretare modernă a unui model de legendă. Cele 112 exemplare s-au vândut la prețul de 2,3 ​​milioane de euro „bucata„.

În ceea ce privește Pagani, compania fondată în 1992 a vândut fiecare dintre cele trei exemplare Zonda HP Barchetta la prețul de 15,7 milioane de euro.

În Suedia, Koenigsegg a lansat recent uimitorul CC8 50, un tribut adus primului model al mărcii. Plănuit inițial pentru doar 50 de exemplare, acest model va fi produs în 70 de unități. Prețul, nedezvăluit încă, ar trebui să depășească cu mult 2 milioane de euro.

În fine, trebuie să amintim aici și unele mărci mai puțin cunoscute, care își încearcă norocul: Aspark Owl, la 2,9 milioane de euro, sau W Motors Lykan, la 2,5 milioane de euro. În cazul lor, exotismul nu pare să fi prins!

În schimb, uimitorul producător de hipercaruri electrice Rimac a contractat fără probleme toate cele 150 de exemplare Nevara, un model al cărui preț depășește 2 milioane de euro. Primul exemplar se află deja în proprietatea fostului campion mondial de Formula 1 Nico Rosberg.

Distribuie acest articol!