Vă mai amintiți Tata Nano? Nu excela în calitate, însă a avut ambiția de a fi cel mai ieftin automobil din lume. Modelul care trebuia să revoluționeze industria auto ”a murit” la mai bine de un deceniu de la lansarea proiectului, departe de succesul scontat.
Nano trebuia să se comercializeze sub 2.500 de euro, însă în Europa a fost imposibil să păstreze acest preț. Motivul: costurile generate de dotările de securitate obligatorii pentru automobilele comercializate pe piața UE.
Constructorul indian revine acum în actualitate cu un alt proiect de automobil ultra-ieftin. Tiago nu este doar un model foarte accesibil, ci și unul în tendințe, adică 100% electric!
Se știe, Dacia Spring este în prezent cea mai ieftină mașină electrică de pe piața europeană. Însă, la un preț de plecare situat sub 11.000 de euro și echipată cu dotări mai moderne, micuța electrică indiană spulberă, pur și simplu, modelul rival produs în China și vândut în Europa sub logo Dacia.
Până la proba contrarie – și când spunem asta ne gândim, evident, la calitate! – Tata Tiago EV pozează în mașina electrică ideală. Este un prim semn că lupta se va încinge în curând și în partea inferioară a categoriilor de preț!
Tata Tiago EV, principalele caracteristici:
● 3,75 metri lungime (cu 2 cm mai lungă decât Dacia Spring);
● motor electric de 61 CP și 114 Nm;
● acumulator cu două versiuni de capacitate: 19,4 kWh sau 24 kWh;
● capacitate de încărcare rapidă de 50 kW.
În India, versiunea entry-level se comercializează la un preț de plecare puțin sub 10.600 de euro. Varianta de top costă circa 14.900 de euro și dispune de bateria mare, dar și de dotări mai bune la interior, precum bord digital și ecran tactil de 7 inchi pe consola centrală.
Vestea proastă pentru potențialii clienți europeni este că Tiago EV îndeplinește doar standardele indiene de siguranță, fiind incompatibil cu cele din UE. De altfel cei de la Tata nici nu au planuri de a-l comercializa în Europa!