Pentru o diferențiere mai clară și din punct de vedere al numelui, versiunea facelift a modelului Audi e-tron se numește Audi Q8 e-tron. Este disponibilă și în variantă cu pavilion plonjat (SUV coupé), caz în care numele modelului este completat, conform tradiției de la Audi, cu „Sportback”.
La patru ani de la lansare, cel mai vechi SUV electric premium vine cu o actualizare, menită să îl mențină în atenția publicului, pe un segment din ce în ce mai atractiv și mai bogat în oferte.
La exterior, transformările sunt discrete. Partea frontală este foarte puțin modificată și pare să fi pierdut din agresivitate. Farurile sunt mai bine integrate în aspectul general al părții frontale, unde calandrul are un design în stil fagure.
Și în spate, grupurile optice și linia LED care traversează întreg hayonul au fost ușor retușate. Modificările sunt vizibile atât la SUV-ul clasic Q8 e-tron, cât și la versiunea lui „coupé”, Q8 e-tron Sportback, respectiv la „sportivul familiei”, SQ8. Celebrele camere video cu rol de oglinzi retrovizoare au rămas la locul lor.
Interiorul este și el foarte puțin schimbat. Unele materiale utilizate la tabloul de bord diferă și sunt acum realizate din materiale reciclate. Primul din cele trei ecrane este instrumentarul digital, al doilea, de 10 inch, afișează informațiile de infotainment, iar al treilea, plasat chiar sub ecranul central, controlează climatizarea.
Marile schimbări sunt însă de ordin tehnic și vizează acumulatorii. De la apariția lui e-tron, în 2018, aceștia au înregistrat progrese semnificative, la fel ca motoarele și autonomia.
Q8 50 e-tron este versiunea de bază, cu două motoare electrice (340 CP și 664 Nm). Capacitatea acumulatorului a crescut de la 64 kWh la 95 kWh, pentru o autonomie care a sărit și ea de la 440 km până la 500 km. Următoarea variantă este Q8 55 e-tron (400 CP), iar în top se află SQ8, care dispune de cea mai mare baterie, își păstrează cei 500 CP inițiali (973 Nm) și dispune de trei motoare, dintre care două pe spate.
Audi Q8 e-tron primește acum un nou motor pe puntea din spate. Încă asincron, acesta are acum 14 bobine în loc de 12. Avantajul: oferă un cuplu mai bun, fără a consuma mai multă energie electrică.
Evident, toate noutățile au un impact asupra greutății mașinii și mai ales în privința prețului acesteia, care în Germania pleacă de la peste 74.000 de euro. Noul Audi Q8 e-tron va fi disponibil pe piață începând din februarie 2023.