Hyundai pregătește lansarea celei de-a doua generații Kona. Primele imagini și informații oficiale au fost difuzate zilele trecute, urmând să fie completate cu noi detalii, pe parcursul următoarelor luni.
Noul Kona va fi disponibil în versiune 100% electrică, hibridă sau clasică, precum și într-una de top, N Line. Apropo de aceasta din urmă, rămâne de aflat dacă va exista și o versiune N ”pură”.
Toate versiunile de motorizare vor utiliza aceeași arhitectură, însă designul modelului a fost dezvoltat plecând de la cea electrică. Hyundai nu a oferit momentan nicio informație tehnică, dar având în vedere că platforma este cea utilizată și la Kia Niro, cel mai probabil vom găsi aceleași motoare. Cel electric de 204 CP (cu acumulator de 64 kWh) va fi completat de un hibrid de 141 CP și de câteva variante termice.
Din punct de vedere stilistic, a doua generație promite să fie mai îndrăzneață (chiar mai agresivă!), mai originală și mai futuristă. De fapt, Hyundai nu face decât să ducă mai departe originalitatea și nonconformismul acestui crossover.
Creșterea în dimensiuni, în special la lungime (+150 mm) și ampatament (+60 mm) confirmă o urcare în clasă, din perspectiva spațiului și confortului interior. Însă chiar dacă astfel se va afla printre cele mai mari modele din segment, Kona va rămâne mai scurt, comparativ cu modelul similar de la marca-soră din grup, Kia Niro: 4,35 metri față de 4,42 metri.
Apariția generației a doua se produce relativ repede, având în vedere că acest crossover a fost lansat în anul 2017. Pe de altă parte, aduce cu ea o binevenită integrare a noilor coduri stilistice Hyundai, în paralel cu preluarea celor mai noi echipamente și tehnologii ale producătorului coreean.
La exterior, liniile LED, frontală și posterioară, fac parte din noul stil Hyundai, prezent și la modelele electrice Ioniq, și vin în completarea unui design în general mai aerisit, mai puțin ”chinuit”.
Și interiorul pare mai luminos și mai modern. Dispune de bord digital la care instrumentarul și informațiile de infotainment sunt reunite pe un bloc de afișaj comun, ca la un model premium. Fiecare ecran are diagonala de 12,3 inchi și dispune de butoane fizice, pe lângă comenzile tactile.
Urcarea în gamă ar trebui să diferențieze mai clar noul Kona de ”vărul” său de la Kia, Niro (înnoit și el în urmă cu câteva luni), inclusiv din perspectiva prețului.