Alfa Romeo Giulia SWB Zagato. Odă adusă epocii de aur a carosierilor italieni
23.12.2022
        
Distribuie acest articol!   

Recunoașteți aici sedanul Giulia, de la care a pornit întreg proiectul? Zagato l-a transformat spectaculos într-un coupé care preia mecanica de la Giulia Quadrifoglio  GTAm. Este o transformare radicală, cu mult peste modificările cu care ne-au obișnuit modelele speciale prezentate periodic la casele cu mari pretenții, precum Bentley, Bugatti, Ferrari sau Lamborghini.

Ruptura cu ”donatorul său de organe” este totală. Sedanul elegant a lăsat loc unei siluete sportive, cu linii fluide și volume bine proporționate. Alfa Romeo și Zagato aduc astfel un omagiu seriilor clasice SZ și RZ.

A fost botezat Alfa Romeo Giulia SWB Zagato și ne reamintește de măreția de odinioară a marilor carosieri italieni. Acest coupé este un unicat, creat pentru a marca împlinirea a 100 de ani de parteneriat între Alfa Romeo și Zagato.

Sub capotă se află cel mai recent motor GTAm în 6 cilindri, iar Zagato s-a ocupat de transformarea caroseriei într-un coupé din fibră de carbon, cu doar două locuri și ampatament micșorat. La partea de design, cei de la Zagato au colaborat cu Alejandro Mesonero, cel care deține în prezent poziția de ”Head of Alfa Romeo Design”.

Dacă numele Mesonero vă spune ceva, dar nu știți de unde să îl luați, vă ajutăm noi. El este este cel care a contribuit mult la relansarea stilistică a brandului Seat și apariția spectaculoaselor modele Cupra. Și tot el este cel care, pentru câteva luni, la începutul anului 2021, a ocupat funcția de director de design la Dacia.

Fișa tehnică include un motor V6 twin-turbo de 2,9 litri care furnizează 540 CP și 600 Nm. Transmisia automata a fost înlocuită cu una manuală cu 6 trepte, iar tracțiunea este pe puntea posterioară.

Acronimul SWB vine de la Short Wheelbase (ampatament scurt), iar nota retro a designului se vrea a fi o evoluție a modelelor Alfa Romeo SZ, un omagiu adus acestei serii. Vorbim despre o frumoasă tradiție stilistică, începută cu versiunea Codatronca, născută în 1961 și care a dominat clasa GT din acei ani, și până la mai recentul SZ (Sprint Zagato), a cărui parte frontală a servit drept sursă de inspirație la noul SUV Tonale.

Alfa Romeo Giulietta SZ Zagato Coda Tronca (1961)

Designul clasicului Alfa Romeo SZ Codatronca din 1961 se regăsește mai ales în privința părții din spate. În mod curios, la interior a fost păstrat tabloul de bord de la Giulia.

Giulia SWB Zagato este o odă adusă carosierilor italieni, care în epoca lor de aur au creat automobile unice, pe alocuri ciudate, definite de linii elegante și mecanică rafinată. Din păcate, producția la scară industrială i-a făcut să dispară. Totuși, câteva nume, precum Bertone, Italdesign sau Zagato au reușit să supraviețuiască în mod de-a dreptul miraculos.

Apărut în 1919, Zagato a colaborat în mod constant cu Alfa Romeo. Parteneriatul de aproape un secol dintre cele două nume de legendă lasă posterității peste 150 de modele rafinate, foarte căutate de colecționari și iubitori de bijuterii pe roți.

După ședința foto de la circuitul La Pista din Arese, Alfa Romeo Giulia SWB Zagato urmează să fie livrat. Unicul exemplar va intra în posesia unui client special din Germania, un colecționar Alfa Romeo care deține inclusiv versiuni exclusiviste semnate de Zagato.

Distribuie acest articol!