Ford își va remodela complet gama europeană și își va ”americaniza” oferta
27.12.2022
        
Distribuie acest articol!   

Pentru a face față cât mai bine concurenței reprezentate în principal de Volkswagen și Stellantis, Ford își schimbă strategia pentru Europa. Astfel, în următorii ani vom vedea accentuarea spiritului american și concentrarea pe SUV-uri și modele 4X4.

De asemenea, în ton cu electrificarea care a cuprins piața europeană, Ford va lansa nu mai puțin de trei noi modele 100% electrice pe parcursul următorilor doi ani.

Fanii modelelor clasice Ford din Europa constată cu amar că majoritatea modelelor istorice dispar din ofertă. Fiesta, odinioară vedeta europeană, dispare treptat din oferte, la fel ca Mondeo, Ka și, în curând, monovolumele S-Max și Galaxy. Până și binecunoscuta compactă Ford Focus ne va părăsi în 2025!

SUV-urile sunt acum vedetele de pe piață, care înlocuiesc treptat toate categoriile tradiționale. La Ford, ele se numesc Ecosport, Puma, Kuga, Explorer și Mustang Mach-E (100% electric).

Ford și-a planificat să aibă gama complet electrificată până în 2030. Această strategie este cea care ghidează reconfigurarea ofertei. În timp ce alte nume grele de peste Ocean, precum General Motors și Chrysler, părăsiseră Vechiul Continent deja de ani buni, Ford se remarcase în ultima perioadă tocmai prin gama foarte ”europeană” pentru un constructor de origine americană.

Dar ce se întâmplă în Statele Unite? Constructorul a decis să facă pasul decisiv către electrificare și la el acasă. Drept dovadă, noutățile recente, precum Ford F-150 Lightning, Mustang Mach-E și Transit 100% electric. Și nu se va opri aici, mai ales după ce General Motors și Chrysler au lansat, în ciuda întârzierii, mai multe modele electrice în succesiune rapidă. SUV-uri și 4×4, în special.

După ce anterior își propusese să separe filialele europene de cele americane, Ford pare acum tentat de ideea unei reunificări. Prin urmare, Ford se pregătește să devină mai american decât până acum și să ofere și în Europa modele care circulă și în SUA.

Când vorbim despre gama americană, cel mai adesea ne referim la modele 4X4, SUV-uri mari sau pick-up-uri. Acestea par să fie direcțiile următoarei etape ale dezvoltării mărcii în Europa. Prin urmare, atracțiile gamei europene se numesc Puma, Ranger, Explorer, Bronco și Mustang Mach-E. Fără a uita de clasicul Mustang, care va rămâne în ofertă!

Așadar, o reorganizare cam tristă pentru clienți, dar foarte necesară producătorului, care întâmpină dificultăți pe Bătrânul Continent. În fața celor de la Volkswagen și Stellantis, care domină vânzările, Ford trebuie să găsească un argument care să facă diferența, pentru a redeveni competitiv.

Desigur, soluția este temporară, pentru că obiectivul pe termen mediu și lung este electrificarea. De altfel, Ford va lansa trei noi modele electrice în Europa, în decursul următorilor doi ani.

Distribuie acest articol!