Ajuns la Hyundai în 2016, designerul Luc Donckerwolke a revoluționat profund stilul grupului, inclusiv pentru mărcile Kia și Genesis. Recenta sa numire în funcția de ”World Design President” este un alt semn de încredere, care încununează implicarea sa în performanțele excelente reușite de grupul coreean în ultimii ani.
Belgianul este unul dintre artizanii renașterii Hyundai, din punct de vedere stilistic. Imediat cum a ajuns în conducerea grupului asiatic, Luc Donckerwolke a fost numit șef de design.
Sub bagheta sa, grupul a adoptat un stil modern și avangardist, în profund contrast cu fanteziile stilistice cu care ne-au obișnuit constructorii asiatici. Astfel, Hyundai Motor Group și-a redefinit complet viziunea și codurile estetice.
Cât despre Luke Dockerwolke, cariera sa în industria auto se întinde pe durata a 30 de ani, timp în care a trecut pe la Bentley, Lamborghini, Skoda, Seat și Audi. Experiența din cadrul Grupului Volkswagen a fost cea care i-a alimentat ambițiile exprimate la Hyundai: să afirme și să occidentalizeze stilul, pentru a-i conferi o vocație globală și din punct de vedere stilistic.
În 2018 a lansat conceptul Le Fil Rouge, care a introdus noua filozofie de design „Sensual Sportiness”. De atunci, aceasta a ghidat designul tuturor produselor Hyundai și a dat un nou look modelelor mărcii.
În Europa, noile generații i20 și Tucson au fost primele modele care l-au adoptat. Au fost urmate de modele complet noi, precum Bayon, Ioniq 5 și foarte recentul Ioniq 6.
Alături de de Hyundai, marca Kia a avut la rândul ei parte de propria revoluție, diferențiindu-se tot mai clar de modelele Hyundai. Genesis, al treilea brand și ”divizia premium” a grupului, a beneficiat, de asemenea, de inspirația lui Luc Donckerwolke.
Iar confirmările nu au întârziat să apară. Ioniq 5 a fost votată Mașina Anului 2022 în Lume, iar Kia EV6 s-a impus ca Mașina Anului 2022 în Europa. Luc Donckerwolke însuși a obținut trofeul World Car Man of the Year, în 2022.
Acum a fost numit președinte de design la Hyundai, la nivel global. Va coordona designul pentru cele trei mărci ale grupului, continuând să își împărtășească viziunea și filosofia cu toate departamentele de design. Este o recunoaștere majoră, venită într-un moment remarcabil pentru grupul Hyundai, care bate recorduri de vânzări într-un context economic încă marcat puternic de criză.