Hyundai a prezentat zilele trecute mai multe detalii despre noua generație Kona, în varianta dedicată pieței din Coreea, urmând ca informațiile despre versiunea care va fi comercializată la nivel global să fie dezvăluite în luna martie. Aceste prime date oficiale dezvăluie o gamă variată de motorizări, un interior suficient de spațios pentru clasa sa și tehnologii avansate, precum actualizările over-the-air, cele două ecrane de 12,3 inchi sau sistemele de asistență la condus (ADAS).
La fel ca prima generație, lansată în 2017, cea de-a doua vine cu un design surprinzător, dar în mod cert original. Măsoară 4,35 metri în lungime, cu 15 cm mai mult decât modelul actual. Are un apatament mai lung cu 6 cm, ceea ce aduce mai mult spațiu pentru picioare la locurile din spate.
Volumul portbagajului a crescut la 479 de litri, semnificativ mai mult față de generația actuală, care are 374 de litri. Astfel, deși este cu 7 cm mai scurt decât ”vărul” său tehnic Kia Niro, este mai atractiv din acest punct de vedere.
Cele mai spectaculoase detalii referitoare la noua generație țin de versiunea N Line, care va fi dotată cu evacuare dublă, praguri în finisaj argintiu, scuturi și spoiler specifice și jante de 19 inchi. Interiorul este personalizat cu pedalier metalic și schimbător de viteze cu logo N.
Noul Kona este bine garnisit cu tot felul de sisteme de asistență la conducere, precum asistența activă pentru menținerea benzii, monitorizarea activă și afișarea unghiurilor moarte, faza lungă automată, controlul vitezei de croazieră cuplat la navigație sau asistența activă pe autostradă (viteză, distanță și menținerea benzii). Pentru parcare, va fi disponibil cu sistemul RSPA, care permite vehiculului să avanseze pe locul de parcare condus din exterior, prin intermediul cheii.
Pe piața coreeană, Hyundai plănuiește să lanseze două motoare termice pe benzină: 1.6 GDi (turbo) de 198 CP și 2.0 (aspirat) de 149 CP cu ciclu Atkinson. Rămâne de văzut dacă această ofertă va fi valabilă și pe piața europeană.
Motorizarea hibrid va fi formată dintr-un motor termic de 1,6 litri și unul electric, cu o putere însumată de 141 CP și cuplată la transmisia DCT-6, prezentă deja la Kia Niro. Este de așteptat și o versiune hibrid plug-in de 183 CP.
Detaliile referitoare la versiunea electrică vor fi dezvăluite abia în luna martie. În mod logic, motorul de 204 CP, asociat cu bateria de 64,8 kWh, va fi reînnoit.
Versiunea electrică se diferențiază la exterior prin noua tehnologie utilizată la grupurile optice, Pixelated Seamless Horizon Lamp, Kona fiind primul model de la Hyundai care o utilizează. Lămpile față-spate sunt integrate în bandouri, iar versiunea termică și cea hibrid dispun de un ornament tridimensional și bandouri negre pentru pasajele roților, grila fiind înlocuită de un scut de protecție.