Pare să fie momentul întoarcerii la gloria de altădată, în privința unor celebre case italiene de design. Carosierul italian Bertone încearcă să revină în prim-plan cu un hypercar a cărui producție va fi limitată la doar 33 de exemplare.
Betone își prezintă creația ca pe un nou început în istoria producției de automobile sport ultra high-end în ediție limitată, care în Italia are o tradiție bogată.
Noul GB110 îmbină un design rafinat cu expertiza tehnică, acestea fiind, de altfel, argumentele forte ale tuturor modelelor Bertone dezvăluite de-a lungul timpului, fiecare fiind ancorat în timpul său, încărcat de o simbolistică aparte.
Inainte de a detalia acest nou supercar, trebuie să ne referim la revenirea carosierilor independenți consemnată în ultima perioadă. Aceștia au cunoscut o adevărată epocă de aur, înainte ca producția de automobile să se industrializeze. Adevărați maeștri ai liniilor elegante, au trebuit mai apoi să se reinventeze.
Zagato, Heuliez sau Italdesign sunt doar câteva dintre numele mari din industria auto cărora le datorăm versiuni rafinate ale unor modele de serie. Din păcate, multe astfel de nume, cândva acoperite de glorie, au trecut în uitare.
Dar iată că nu toată lumea și-a spus ultimul cuvânt! Zagato, de pildă, un carosier italian care de-a lungul timpului a colaborat cu cele mai prestigioase mărci auto, a dezvăluit recent un coupe original, derivat din Alfa Romeo Giulia și denumit Giulia SWB Zagato.
Iar acum Bertone, un alt carosier italian istoric, autor al unora dintre cele mai frumoase creații auto italiene din anii 60 și până în anii 90, dezvăluie un nou model. După ce în trecut a colaborat cu Lancia, Alfa Romeo, Lamborghini, Maserati și alte nume mari, se întoarce cu un hypercar sub nume propriu.
Nu este un prototip sau concept inedit, ci un model exclusivist, a cărui producție va fi limitată la 33 de exemplare. Denumirea GB110 face referire la mai multe lucruri. 110 vine de la aniversarea brandului, dar mai ales de la 1100 cai putere și de la cuplu!
Așadar, un hypercar care se luptă de la egal la egal cu Bugatti Chiron, fiind capabil să atingă viteza maximă de 380 km/h și să ajungă de la 0 la 100 km/h în 2,8 secunde. Performanțe de top, ”ambalate” într-o caroserie pe măsură, cu uși fluture.
Bertone nu a comunicat încă un preț de plecare, însă este cât se poate de clar că GB110 este rezervat fanilor mărcii și proprietarilor de alte modele Bertone de referință. Primul exemplar ar trebui să fie livrat în primăvara anului 2024.