Cadillac și Andretti intenționează să intre în Formula 1
10.01.2023
        
Distribuie acest articol!   

O echipă, a unsprezecea, și un nou constructor de automobile s-ar putea alătura Campionatului Mondial de Formula 1. Vestea a căzut pe 5 ianuarie, când echipa americană Andretti și General Motors și-au anunțat asocierea pentru a crea o echipă de F1.

Proiectul s-ar putea dezvolta având ca principal pilon marca Cadillac. Constructorul american, parte a gigantului General Motors, ar putea face acest pas în cadrul unui parteneriat cu echipa Andretti.

Va fi interesant de urmărit dacă de această dată Andretti va reuși, în sfârșit, să pătrundă în F1. Fanii au încă proaspăt în memorie eșecul de dată recentă, când Andretti a fost la un pas de preluarea echipei Sauber…

Știrea a venit imediat după ce președintele FIA, Mohammed Ben Sulayem, a anunțat inițierea unui apel la candidaturi pentru integrarea unei noi echipe în Formula 1. Cu toate acestea, nimic nu este sigur. Concurența este dură, General Motors nefiind singurul nume mare interesat să intre în F1.

Obiectivul din spatele acestui proiect de asociere între Cadillac și Andretti pare să fie crearea unei echipe de Formula 1 100% americană. Astfel, dacă candidatura noii echipe ar fi reținută de FIA, Andretti ar intra în competiție cu cel puțin un pilot american.

Numele acestui pilot circulă deja. Ar putea fi Colton Herta, care în prezent concurează pentru Andretti în IndyCar.

Mai sunt însă multe de făcut, pentru că echipa Cadillac Andretti nu este mai prea avansată în diferite aspecte ale proiectului. Nici măcar termenii acordului dintre producător și echipa americană nu sunt încă bine stabiliți.

Această asociere cu General Motors nu este prima încercare a lui Andretti de a intra în Formula 1. Implicată până acum în seria IndyCar și în cursele de anduranță, echipa încercase deja să facă pasul în Marele Circ prin cumpărarea echipei Sauber, însă nu a reușit.

Chiar dacă acum este susținută de General Motors, nimic nu este încă sigur pentru echipa Andretti. Cele zece team-uri actuale sunt destul de reticente în a accepta venirea unei noi echipe. Principala problemă: profiturile din F1 ar trebui împărțite la 11 echipe, nu la 10…

Pe de altă parte, noul proprietar al Formulei 1, grupul Liberty Media, insistă prin orice mijloace să pătrundă cât mai mult pe piața de ”acasă”, în Statele Unite. Apariția unei echipe 100% americane și intrarea General Motors în competiție ar cântări enorm în acest sens.

Distribuie acest articol!