Și Peugeot a profitat de CES 2023, pentru a ne arăta propria viziune asupra viitoarelor sale modele electrice. Conceptul Inception vine cu cifre impresionante: tehnologie de 800 V, acumulator de 100 kWh și autonomie de 800 km. Docamdată doar teoretic!
Cel două motoare electrice asigură tracțiunea integrală și o putere însumată de 680 CP. Suficient pentru un sprint 0-100 km/h în mai puțin de 3 secunde.
Din punct de vedere stilistic, acest sedan anticipează noul design al modelelor 100% electrice de la Peugeot, care vor avea o silueta foarte diferită de cea a modelelor termice. Pentru că prezența acumulatorilor sub podea influențează inevitabil proporțiile unei mașini electrice.
Inception marchează schimbarea de orientare a designului Peugeot sub conducerea lui Matthias Hossann, care îi succede lui Gilles Vidal. Noutatea este indicată și de nume, prin termenul „inceptio”, care în latină înseamnă „început”.
Mai mult, numele anunță noua abordare Peugeot în privința modelelor 100% electrice proiectate pe noua platformă STLA (STLA Large, în acest caz) a Grupului Stellantis, dedicată modelelor cu emisii zero. În prezent constructorul francez dezvoltă modelele electrice pornind de la versiunile termice (e-208, e-308, e-2008).
Inception măsoară 5 metri lungime și doar 1,34 metri înălțime. Are un stil minimalist și agresiv, cu volume confuze. Grila frontală și grupurile optice sunt unite în ceea ce designerii Peugeot numesc „Masca Fusion”, un element de stil care se va regăsi la toate viitoarele modele electrice ale mărcii franceze.
Extravaganța conceptului continuă la interior, unde volanul „Hypersquare” este echipat cu afișaj și comenzi digitale. Seamănă mult cu o tabletă care are integrate în colțuri patru inele imense ce pot fi rotite foarte ușor, pentru a regla diferite funcții precum temperatura sau volumul muzicii.
Volanul este conectat la un sistem de direcție „steer by wire”. Surprinde absența tabloului de bord, înlocuit de informațiile proiectate pe volan și pe „Halo Cluster”, un inedit ecran circular. Sistemul de operare existent pe Inception vine cu indicii referitoare la viitoarea interfață i-Cockpit.
Pentru imensa suprafață vitrată s-a folosit sticla Narima, care este tratată special printr-o tehnică utilizată de NASA, la vizorul căștilor cosmonauților.
Peugeot vorbește despre conducerea autonomă de nivel 4, ceea ce înseamnă că, în condiții ideale, mașina ar trebui să se conducă singură aproape peste tot, grație numeroșilor senzori din exterior.
Iar datorită acumulatorului cu o capacitate de 100 kWh (aproape dublă față de cea a unui Peugeot e-308) și mai ales unui consum de doar 12,5 kWh/100 km, poate parcurge 800 de kilometri cu o singură încărcare.
Peugeot invocă tehnologia de 800 V, care ar permite recuperarea a 150 km de autonomie în 30 de minute (sau 30 de kilometri într-un minut). Mașina poate fi reîncărcată prin inducție.
Primele modele anticipate de acest concept vor ajunge pe piață în 2025. Până în 2030, Peugeot vrea să devină un brand 100% electric.