Stellantis își restructurează rețeaua de distribuție
13.01.2023
        
Distribuie acest articol!   

Grupul Stellantis implementează o reorganizare completă a punctelor sale de vânzare. Optimizarea rețelei de distrbuție va duce, inevitabil, și la dispariția unor dealeri.

Pe terenul propriu al fostului PSA, în Franța, se estimează că această restructurare va avea ca rezultat dispariția a 20% din distribuitori, cu scopul de a limita costurile și de a controla mai bine prețurile de vânzare. Reorganizarea nu se va opri însă aici, fiind vizată piața europeană în totalitate.

În martie anul trecut, președintele Stellantis, Carlos Tavares, a anunțat obiectivul major la orizontul anului 2030, și anume dublarea cifrei de afaceri. Un target ambițios, care presupune, evident, creșterea vânzărilor, dar și reforme în profunzime ale companiei, în special la nivelul rețelei de distribuție.

De altfel acest proces de reformare a început încă din mai 2021, prin rezilierea contractelor cu dealerii europeni. Aceștia vor deveni agenți, schimbare ce are ca scop consolidarea coerenței între ofertele online și cele ale dealerilor.

Oficial, Stellantis susține că acest lucru va fi profitabil pentru distribuitorii săi, deoarece se vor concentra pe activitatea comercială și vor fi scutiți de anumite taxe financiare și asigurarea stocului, precum și de eforturile de comunicare sau training, care vor fi suportate de producător.

Evident, situația este văzută diferit din perspectiva dealerilor, care simt o pierdere în privința prerogativelor pe care le aveau până acum. De altfel, reforma se va concretiza, printre altele, și cu o reducere cu 20% a numărului de dealeri din Franța, care în prezent sunt circa 1.200. Din cei rămași, soluția de supraviețuire va fi diversificarea prin oferirea de mai multe mărci pentru 85%, iar 55% din ei vor avea cel puțin trei branduri în portofoliu.

Toate aceste remodelări vor fi însoțite de o creștere puternică a vânzărilor pe internet. Ceea ce pentru numeroase mărci va duce, inevitabil, la desființarea sau, în cel mai bun caz, reducerea drastică a rețelei de reprezentare în teritoriu.

Noul sistem conceput de Stellatis, care este în curs de finalizare, va fi implementat din iulie 2023 în Belgia, Olanda și Austria, pentru toate mărcile grupului. Iar de la 1 ianuarie 2024 se va aplica și în alte țări europene, pentru mărcile premium și vehiculele utilitare.

Termenul limită este 2027, pentru toate mărcile și piețele din Europa.

Reamintim, din Grupul Stellantis fac parte mărcile Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS Automobiles, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram și Vauxhall.

Distribuie acest articol!