Simbolul constructorului francez de automobile Citroën a constat mereu în cele două litere V răsturnate. Puțini știu care este sursa de inspirație a acestuia!
Una dintre cele mai importante figuri din industria auto, Citroën a folosit acest logo încă de la crearea companiei, în 1919, de către André Citroën. Pentru a înțelege semnificația acestuia trebuie să ne întoarcem chiar mai devreme în istorie, pe la începutul secolului trecut.
Născut dintr-un tată olandez și o mamă poloneză, André Citroën a descoperit, în timpul unei călătorii cu familia, în Polonia, un procedeu de producere a roților dințate. Folosit la morile de făină, acesta prezenta avantajele unui cost mai mic.
Citroën a cumpărat brevetul și a creat, în 1901, în asociere cu doi prieteni din copilărie, prima sa firmă: „Citroën, Hinstin et Cie”. Compania era specializată în producerea roților dințate cu o dantură specifică dublă în schelet, care permitea o funcționare mai eficientă și mai silențioasă.
Succesul a venit rapid, iar compania a angajat circa 20 de muncitori și a funcționat într-un arondisment al Parisului.
Câțiva ani mai târziu, în 1919, când André Citroën a intrat în industria auto, acest dublu V răsturnat a devenit, în mod firesc, sigla noii sale companii. Prezentată pentru prima dată într-un oval albastru înconjurat cu galben, sigla Citroën a evoluat de-a lungul timpului, dar nu a abandonat niciodată simbolul de la care a plecat.
Prin anii 1960 logo-ul a fost reprezentat în relief, pentru ca mai apoi, în anii 1980, să fie integrat într-un pătrat roșu. În 2009 a primit un design mai contemporan și o „semnătură” cu litere roșii.
În 2016 a adoptat designul plat, pentru ca în 2021 să treacă la o versiune și mai simplă, cu colțuri mai rotunjite și o singură culoare, solidă, în timp ce „semnătura” stilizată Citroën a dispărut.