Pentru a aduce un omagiu legendarului „Batmobile”, BMW 3.0 CSL de la începutul anilor 1970, care a fost primul produs al diviziei BMW Motorsport, transformată ulterior în BMW M GmbH, constructorul german a decis să producă o reinterpretare a acestuia.
Astfel, la cea de-a 50-a aniversare, BMW M GmbH a prezentat în anul aniversar 2022 conceptul şi designul noului BMW 3.0 CSL. Iar în primăvara acestui an, reinterpretarea exclusivă a acestui clasic va fi realizată pe durata câtorva săptămâni, la uzina BMW din Dingolfing.
Fabrica din Bavaria are o vastă experiență în construirea de automobile exclusive de serie mică şi BMW M. BMW M4 Coupé şi Cabrio, BMW M5 şi BMW M8 Coupé, Cabrio şi Gran Coupé ies deja de pe liniile de producţie de aici. Incluzând şi modelele M Performance, producţia de automobile M a ajuns la aproximativ 50.000 de unităţi doar în 2022.
Deși capacitățile de producţie de aici dispun de un grad mare de automatizare, această uzină excelează şi în fabricarea manufacturieră a automobilelor. Iar această combinaţie caracterizează procesul de fabricaţie a noului BMW 3.0 CSL, unde accentul este pus pe măiestria meticuloasă.
Deşi caroseria modelului special se bazează pe versiunea de producţie standard a BMW M4 CSL, aceasta este transformată într-o zonă de lucru dedicată a atelierului de caroserii din Dingolfing – acelaşi loc unde este produsă caroseria BMW M4 GT4. De exemplu, pasajele distinctive ale roţilor sunt lărgite folosind procese speciale şi apoi sunt pregătite pentru asamblare.
Ulterior caroseria îşi face drum prin procesul de producţie standard al atelierului de vopsitorie. La staţiile de lucru dedicate, specialiştii în finisarea vopselei de la Dingolfing folosesc şabloane pentru a aplica manual vopseaua specială 3.0 CSL cu cele trei dungi de culoare M. În paralel, pieselor montate speciale pentru automobil, cum ar fi aripile faţă şi barele, capota motorului şi acoperişul din fibră de carbon, primesc un finisaj special de vopsea în secţia specială a fabricii BMW de componente din Landshut.
BMW 3.0 CSL este asamblat într-un atelier de artizanat amenajat special în acest scop în Moosthenning, o locaţie externă operată de uzina BMW din Dingolfing. Aici, automobilul este asamblat în etape din piesele personalizate de o echipă de 30 de experţi cu experienţă. De exemplu, pentru BMW 3.0 CSL, punţile de la fabrica de componente Dingolfing 02.10 sunt modificate la faţa locului pentru a funcţiona cu blocantul central preluat din motorsport. Elementele speciale de interior sunt realizate individual în atelierele din Garching şi Dingolfing.
Per total, procesul de asamblare pentru un automobil durează aproape două săptămâni. Există în total opt cicluri majore de asamblare, fiecare cu o durată de o zi lucrătoare. Diverse piese montate, cum ar fi aripile din CFRP sau capota din CFRP, sunt fixate în amonte. La sfârşitul procesului, secţiunea spate distinctă şi alte părţi exterioare sunt asamblate la o staţie separată.
Odată ce lucrările la Moosthenning sunt finalizate, automobilul se întoarce la fabrica „mare” din Dingolfing, unde iniţial este supus unor teste standardizate ample – de exemplu, pe bancuri de testare rulante sau dinamometre de frânare. Fiecare dintre modelele BMW 3.0 CSL trece apoi printr-un proces suplimentar de inspecţie finală cu un program de condus obligatoriu pe circuitul de teste al fabricii.
Sursa: comunicat de presă BMW Group România