Ferrari a încheiat anul 2022 cu noi recorduri de livrări și aproape un miliard de euro profit net
06.02.2023
        
Distribuie acest articol!   

Cât de departe va ajunge ascensiunea Ferrari? An de an, celebrul producător italian de automobile sportive bate record după record, în special în ceea ce privește livrările.

Pentru brandurile de top, criza este ca și inexistentă! După Rolls-Royce, care și-a doborât anul trecut recordul istoric de vânzări, cu peste 6.000 de mașini vândute, Lamborghini, care a anunțat că și-a vândut în avans toată producția până în 2024, și Bentley, care pentru prima oară a depășit 15.000 de unități livrate, a sosit momentul ca Ferrari să își publice rezultatele pentru anul trecut.

Deloc surprinzător, în 2022 toate recordurile au fost doborâte. Ferrari a reușit să livreze 13.221 de unități, în creștere cu 18,5% față de 2021, când livrase 11.155 de automobile la nivel mondial. Totodată, constructorul din Maranello s-a apropiat de un miliard de euro profit net.

Anul care tocmai s-a încheiat a consemnat un record și din punct de vedere financiar. Venitul net a crescut de la 4,27 miliarde euro în 2021 la 5,09 miliarde euro, reprezentând o creștere de 19,3%.

La rândul său, profitul net a fost de 939 de milioane de euro în 2022, față de 833 de milioane de euro în 2021, o creștere de 13%.

Piața principala piață pentru Ferrari rămâne EMEA (Europa, Orientul Mijlociu și Africa), cu 5.958 de automobile livrate (+8,5%), în timp ce pe locul doi se află zona americană, cu 3.447 de mașini (+21, 8%), urmată de țările din APAC ( Asia-Pacific), cu 2.264 de livrări (+17,1%). Cea mai puternică creștere a fost înregistrată în China, Hong Kong și Taiwan, cu +72,6% și 1.552 de automobile livrate.

Automobilele cu propulsie termică au reprezentat 78% din livrările la nivel mondial, în timp ce versiunile hibrid au reprezentat 22% din vânzări, datorită modelelor 296 GTB și SF90 Stradale.

Livrările modelului Ferrari Daytona SP3 au început la sfârșitul anului 2022, în timp ce producția lui Ferrari Monza SP1 și SP2 s-a încheiat la începutul anului. Primele examplare Purosangue V12 vor fi livrate în al doilea trimestru, tot anul acesta urmând să fie prezentată și  motorizarea „mică”, V6 hibrid.

Motoarele creșterii companiei sunt gama SF90, Portofino M și, desigur, SUV-ul Purosangue, ale cărui comenzi au fost stopate la mai puțin de trei luni de la lansare, din cauza cererii enorme. La sfârșitul lui noiembrie, Ferrari preluase deja peste 6.000 de comenzi pentru SUV-ul care are prețul de plecare de 390.000 euro și a cărui producție anuală este prevăzută la doar 3.000 de exemplare.

Sugestivă pentru sănătatea mărcii este și evaluarea acesteia pe bursă, la 47 de miliarde de euro. Cam cât întreg Grupul Stellantis, care produce anual peste 6 milioane de automobile! Așadar o imagine de marcă excelentă și o rentabilitate record, ceea ce conferă o perspectivă foarte bună brandului de la Maranello.

Deloc surprinzător, ratingul Ferrari este excelent și în categoria automobilelor de colecție, ceea ce transformă o achizțile Ferrari într-o investiție promițătoare. Anul trecut, șase exemplare Ferrari de colecție s-au aflat în Top 10 al celor mai mari valori atinse la licitații. Dintre acestea se remarcă un 410 Sport Spider din 1955 vândut la Monterey pentru 22 de milioane de dolari.

Creșterea nu ar trebui să se oprească aici, deoarece odată cu sosirea SUV-ului Purosangue vânzările ar trebui să crească din nou, chiar dacă Ferrari încearcă să-și păstreze exclusivitatea prin limitarea producției și a vânzărilor. Deci nu există niciun motiv pentru care 2023 să fie mai rău decât 2022.

Însă clienții Ferrari ar trebui să se aștepte la prețuri mai mari, în special pentru a compensa creșterea costurilor de producție cauzată de inflație. Cât despre noutăți, 2023 ar putea aduce un nou supercar cu propulsor V12, înlocuitor pentru 812. Apoi, la orizontul lui 2025, se prefigurează primul Ferrari electric, însoțit de versiunile PHEV 296 GTB și GTS și SF90 Stradale. În fine, un nou hypercar, care îi va succeda lui LaFerrari, este așteptat în următorii trei ani. Astfel, nu mai puțin de 15 modele noi Ferrari (printre care se află și Purosangue) vor fi lansate până în 2026.

Și pentru că rezultatele de excepție sunt însoțite de recompense pe măsură, Ferrari a decis să își premieze angajații. Pentru fiecare dintre cei 5.000 de salariați, anul record 2022 se va concretiza printr-un bonus anual de până la 13.500 de euro. Și în acest caz avem o creștere cu 12,5% față prima acordată în anul precedent.

Distribuie acest articol!