Rolls-Royce Motor Cars a realizat anul trecut cele mai mari vânzări din istoria sa de 118 ani: 6.021 de unități, în creștere cu 7,8% față de 2021. Faptul că toate exemplarele au fost realizate la comandă, după dorinţele exacte ale fiecărui client în parte, până la cel mai mic detaliu, vorbește de la sine despre exclusivismul acestei mărci.
De altfel clienţii au plătit, în medie, circa jumătate de milion de euro pentru fiecare exemplar Rolls-Royce lansat în producție în 2022. Este de la sine înțeles că marja de profit realizată la acest nivel este fabuloasă!
Rolls-Royce, brand emblematic pentru piața de super-lux, aflat în portofoliul Grupului BMW, este prezent pe 50 de piețe și se mândrește cu comenzi care acoperă aproape complet producția pe întreg anul 2023.
În acest context demn de invidiat, CEO-ul Torsten Müller-Ötvös a dezvăluit câteva din secrete succesului Rolls-Royce, într-un interviu acordat revistei britanice Autocar.
În mod paradoxal, el afirmă că volumele de vânzări nu constituie principala lui preocupare. Astfel, 7.000 de unități vândute nu vor face o mare diferență față de cele 6.000 realizate anul trecut.
„Important este cum abordezi clienții și cum faci afaceri cu aceștia. Clienților noștri le place că o mașină costă 500.000 de euro, pentru că este exclusivistă. Această cifră este cea care definește criteriul nostru de exclusivitate, nu că am vândut 6.000 sau 6.500 într-un an.”
Torsten Müller-Ötvös, CEO, Rolls-Royce Motor Cars
În ceea ce privește remarcile despre gusturile uneori confuze ale anumitor clienți, în special din Orientul Mijlociu, Müller-Ötvös afirmă: „Nu suntem poliția gustului. Nu judeca o mașină după cum arată în Goodwood sau în Europa, ci judec-o după cum arată în Kuala Lumpur sau Abu Dhabi, în habitatul său natural. Acolo, ea arată spectaculos.”
În acest spirit, constructorul nu este preocupat prea mult de ceea ce oferă concurența: „Nu formăm grupuri de discuții. Luăm masa cu clienții noștri, vorbim și le punem întrebări despre viața lor, despre arta lor, despre brandul nostru. Acestea sunt conversații care curg liber, care ne dau o idee despre ce are sens și ce nu.”
Șeful Rolls-Royce concluzionează: „Nu este nevoie de ceva super funky sau tehnic, deoarece clienții au alte mașini pentru așa ceva. Ei știu ce pot obține de la Ferrari-ul lor, Rolls-Royce-ul lor, Koenigsegg-ul lor, pick-up-ul lor Ford F-150… Este ca un dulap: fiecare mașină are propria oportunitate.”
Cu un deceniu în urmă, prețul mediu al unui Rolls-Royce era de 250.000 de euro. Anul trecut, prețul mediu a depășit pentru prima dată pragul de 500.000 de euro. Iar uneori prețul unui Phantom este chiar și de patru ori mai mare!