Lagonda este o limuzină produsă la Newport Pagnell, în Anglia, în perioada 1974-1990, asamblată în regim manufacturier. A fost printre cele mai scumpe automobile produse în serie din acei ani, comparabil din acest punct de vedere cu Rolls-Royce și Bentley.
Numele vine de la marca Lagonda, înființată în 1906 și preluată de Aston Martin în 1947. De-a lungul timpului au existat mai multe tentative de revitalizare a acestui brand, fără vreun success notabil.
Aston Martin Lagonda a fost produs în doar 645 de exemplare. La momentul lansării era dotat cu un motor V8 aspirat (280 CP), de generație nouă, creat de Aston Martin.
Prima versiune, apărută în 1974 a avut o carieră scurtă și a fost înlocuită după doar doi ani, cu o a doua serie care a impresionat prin stilul inovativ, ultra-modern chiar mult prea avansat pentru acea perioadă.
Desenată de William Towns, Lagonda Series 2 a fost, la vremea sa, un ”automobil din viitor”, cu un design futurist. Inspirate din aeronautica militară, tabloul de bord digital, comenzile senzitive (”touch-sensitive”) și management electronic (computer de bord) erau dotări nemaivăzute până atunci la un automobil, inspirate din aeronautica militară.
Pentru primele imagini cu Lagonda Series 2 în mișcare, realizate de BBC, în 1976, s-a folosit un prototip nefuncțional. Pentru ca mașina să apară, totuși, în deplasare, prototipul a fost filmat coborând o pantă, propulsat de… forța gravitațională.