Roma Spider face o trimitere înapoi în timp, la seducătoarele modele Ferrari de prin anii 1950 și 1960. Este primul Ferrari echipat cu motor frontal și capotă din canvas, după o pauză de mai bine de jumătate de secol, de la celebrul 365 GTS/4.
Lansat în 2017 și revizuit în 2020 (prin lansarea versiunii M), Portofino a fost până acum modelul entry-level de la Ferrari. A preluat acest rol de la California și predă ștafeta noii decapotabile.
Fiind noul model de intrare în gamă, Roma Spider nu este nici cel mai puternic și nici cel mai spectaculos Ferrari. Un model care favorizează confortul și versatilitatea, în detrimentul plăcerii pure de a conduce. Și, desigur, o configurație tehnică mai puțin radicală în comparație cu celelalte modele produse la Maranello. Este, în schimb, un automobil atemporal, așa cum îi stă bine unui Ferrari, ba chiar una dintre cele mai reușite decapotabile lansate în ultimii ani, o autentică frumusețe latină.
Roma Spider are toate caracteristicile coupé-ului Roma, deși departamentul de design Ferrari condus de Flavio Manzoni a trebuit să revizuiască anumite elemente, pentru a integra acoperișul retractabil. În ciuda reputației proaste pe care o au decapotabilele în privința armoniei stilistice, Ferrari Roma Spider păstrează o siluetă coerentă și sportivă, la fel ca predecesoarele sale.
Versiunea decapotabilă este mai grea cu 84 de kilograme în comparație cu Roma clasic, iar capacitatea portbagajului este rezonabilă: 255 de litri cu plafonul închis.
Pânza folosită la pavilion este disponibilă în patru culori. Operațiunea de deschidere și retragere se realizează în 13,5 secunde, până la viteza de 60 km/h. Ferrari a adaptat unele elemente aerodinamice în partea din spate și a adăugat un mic deflector, de doar 5 mm, pentru a minimiza turbulențele.
Schimbările sunt ca și inexistente la interior. Vorbim despre o configurație cu 2+2 locuri și un fel de „cabină dublă” la care, opțional, în dreptul pasagerului din față poate fi montat un mic ecran, pe care sunt afișate principalele informații legate de deplasare.
Sub capotă se află celebrul V8 twin-turbo de 3,9 litri, câștigător timp de patru ani consecutiv al premiului „Motorul Internațional al Anului”, în configurația de 620 CP și 760 Nm, existent și pe Roma Coupé și Portofino M. Transmisia automată cu dublu ambreiaj și opt trepte are o arhitectură derivată din SF90 Stradale. Viteza maximă anunțată este de peste 320 km/h, iar sprintul 0-100 km/h se realizează în 3,4 secunde, la fel ca la coupé.
Reamintim, prețul unui Ferrari Roma pleacă de la circa 220.000 de euro, iar în cazul decapotabilei acesta crește cu câteva mii de euro. Concurența cea mai importantă este reprezentată de modelele GT cu 2+2 locuri precum Aston Martin DB11 Volante și Bentley Continental GT.