Lamborghini Revuelto, urmașul demn al lui Aventador
31.03.2023
        
Distribuie acest articol!   

Revuelto este primul hibrid plug-in de la Lamborghini, care combină un motor V12 aspirat cu trei motoare electrice și o transmisie foarte avansată tehnologic. Este o supersportivă electrificată de înaltă performanță, o soluție fără precedent care furnizează o putere combinată de 1.015 CP. Cu 15 CP mai mult decât un Ferrari SF90 Stradale!

Nu este un hibrid ”normal”, ci un HPEV! Adică High Performance Electrified Vehicle, demn de cea de-a 60-a aniversare a mărcii Automobili Lamborghini.

Lamborghini spune despre Revuelto că reprezintă noua paradigmă pentru modelele supersport, dată fiind arhitectura revoluționară, cu motor V12 cu aspirație naturală combinat cu cutie de viteze transversală cu opt trepte, cu dublu ambreiaj și trei motoare electrice. Aerodinamica și designul exprimă sinergia maximă între eficiență, funcționalitate și stil, mai spune producătorul.

Noul motor V12 de 6,5 litri amplasat central spate furnizează 825 CP la 9.250 rot/min. Cele trei motoare electrice sunt alimentate de un acumulator de 3,8 kWh. Două dintre ele sunt cuplate la puntea față, iar al treilea este integrat în transmisie.

Accelerează 0-100 km/h în 2,5 secunde, 0-200 km/h sub 7 secunde și poate rula cu viteza maximă de 350 km/h. Cel de la volan are de ales din 13 moduri de rulare, inclusiv unul 100% electric, caz în care autonomia este de circa 10 km.

Inevitabil, electrificarea aduce cu ea o creștere a masei: Revuelto cântărește ”uscat” 1.772 kg, cu 200 kg peste Aventador Ultimae. Chiar și așa, are cel mai bun raport greutate-putere din istoria Lamborghini, cu 1,75 kg/CP! Revuelto nu este revoluționar doar în ceea ce privește propulsia, ci și structural. Caroseria este o monococă din fibră de carbon cu rigiditate structurală sporită și masă redusă cu 10%.

Chiar dacă nu este atât de impresionant precum predecesorul său la momentul apariției, Revuelto este, totuși, un Lamborghini autentic, inspirat puternic din Sian FKP37. Interiorul este destul de diferit de cel al lui Aventador. Dispariția tracțiunii integrale mecanice clasice a dus la înlăturarea imensului tunel median, iar pe bord sunt trei ecrane.

”Revuelto s-a născut pentru a sparge tiparele, combinând un nou motor cu 12 cilindri cu tehnologia hibridă, cu un echilibru perfect între livrarea emoției pe care și-o doresc clienții noștri și necesitatea de a reduce emisiile”.

Stephan Winkelmann, CEO și președinte Automobili Lamborghini

Așadar, după 12 ani de carieră, Aventador este înlocuit de Revuelto, al cărui preț, estimativ, va fi comparabil cu cel al unui Ferrari SF90 Stradale. Adică în jur de o jumătate de milion de euro.

Distribuie acest articol!