Ford traversează o perioadă de mari transformări. Din 2030, constructorul american ar urma să producă exclusiv modele electrice. În pregătirea acestei schimbări, tocmai a confirmat că următoarea generație de SUV-uri va fi complet electrică.
Gama Ford a fost mereu diversificată, formată din modele de oraș, compacte, familiale, monovolume și chiar utilitare. În ciuda popularității în creștere a SUV-urilor, Ford nu a renunțat la categoriile în declin, precum monovolumele, păstrând în gamă modelele S-Max și Galaxy.
În ultimele luni, însă, a început un amplu proces de restructurare. A scos din catalog familiala Mondeo și citadina Ka, care vor fi urmate de Fiesta, iar mai apoi Focus va părăsi scena în 2025. Mai mult, Ford caută un cumpărător pentru fabrica sa istorică din Saarlouis, Germania.
Locul modelelor retrase este luat – ați ghicit! – de SUV-uri. Găsim acum în gamă modele hibrid sau complet electrice precum Ecosport, Puma, Kuga, Explorer și Mustang Mach-E.
Așadar, electrificarea a determinat Ford să renunțe treptat la câteva dintre modelele sale istorice, pentru a pregăti lansarea noilor modele, mai ales a SUV-urilor electrice! Obiectivul actual este de a oferi o gamă europeană 100% electrică până în 2030 și se sincronizează cu intenția Uniunii Europene de a renunța complet la motoarele termice până în 2035.
În acest sens, Ford a făcut de curând câteva anunțuri importante. De pildă, că următoarea generație de SUV-uri va fi 100% electrică.
Prin urmare, Mustang Mach-E ar trebui urmat în curând de noile modele electrice Ecosport, Puma, Kuga și Explorer. Desigur, dacă producătorul va decide să păstreze aceste patru modele în gamă și nu va veni cu altele, complet noi. Ford își va ”americaniza” gama de pe Bătrânul Continent, care astfel va fi formată aproape în exclusivitate din SUV-uri, pick-up-uri și 4×4.
În acest context al electrificării, va fi interesant de urmărit care va fi soarta lui Bronco. Marele model 4X4, rival al lui Jeep Wrangler, ar putea rămâne singurul dotat doar cu motor termic. Reamintim, Bronco ar trebui să ajungă anul acesta la dealeri, după ce a avut premiera europeană la Salonul de la Bruxelles.