După un scandal imens, așa cum a fost Dieselgate, pentru Volkswagen revenirea pe piața americană, adică tocmai acolo unde acesta a izbucnit, pare o misiune imposibilă. Și totuși, constructorul german este decis să își încerce din nou șansele.
De data aceasta o va face printr-un artificiul inteligent de marketing – lansarea unui nou brand.
Se va numi Scout și va fi specializat în modele 4×4 full electrice, în stil spartan, special concepute pentru Statele Unite. Producția urmează să înceapă în 2026.
Apariția noului brand a fost anunțată încă de anul trecut. Scout va fi o divizie specializată pe modele pick-up și SUV electrice care va avea o abordare centrată pe caracterul utilitar, spre deosebire de modele Volkswagen din gama europeană, precum ID.4 sau ID.5.
În paralel cu anunțarea noului brand, Volkswagen și-a dezvăluit și strategia în privința producției din Statele Unite. Este vorba de ridicarea unei noi fabrici, în Blythewood, Carolina de Sud.
Prin investițiile în SUA, Volkswagen speră, evident, să beneficieze la maximum posibil de prevederile legii de reducere a inflației, care a fost adoptată recent. Aceasta permite producătorilor de automobile să beneficieze de un regim fiscal mai atractiv, atunci când își produc mașinile în Statele Unite.
Investiția în noua fabrică se va cifra la aproximativ două miliarde de dolari. Volkswagen va avea nevoie de 4.000 de salariați la fața locului.
În privința look-ului automobilelor Scout, deocamdată trebuie să ne mulțumim cu schițele de mai sus. Chiar dacă vor beneficia de propulsie 100% electrică, vor fi construite pe șasiuri separate și nu vor avea caroserii monococă, precum SUV-urile europene. De altfel, fiind concepute special pentru piața din SUA, modelele Scout s-ar putea să nu ajungă niciodată în Europa.