Ultima victorie Bentley la Le Mans data din 1930. A urmat o secetă de șapte decenii, pe care diriguitorii Grupului Volkswagen, conglomeratul în componența căruia renumitul brand britanic ajunsese între timp, și-au propus să o întrerupă la începutul anilor 2000. Campania a început în 2001, iar victoria avea să vină doi ani mai tâziu.
Astfel, seria victoriilor de vis reușite de Audi la Le Mans, în perioada 2000-2014, a fost întreruptă doar de două ori: în 2003, de Bentley Speed 8, și în 2009, de Peugeot 908 HDi FAP. Însă gurile rele spun că ”pauza” din 2003 nu ar trebui contabilizată, pentru simplu motiv că sub caroseria acelui Bentley s-ar fi aflat… un Audi. Desigur, în realitate lucrurile nu au stat tocmai așa, însă tehnologia ”împrumutată” de la constructorul german a rămas o certitudine!
Succesul din 2003 a fost de fapt o dublă, pentru că Bentley a reușit să își claseze mașinile pe primele două trepte ale podiumului, la general. Echipajul victorios a fost cel cu numărul de concurs 7, format din Rinaldo Capello, Tom Kristensen și Guy Smith. A fost a șasea victorie absolută Bentley în cea mai cunoscută cursă auto de 24 de ore de pe planetă.
Vopsit în emblematicul verde Bentley, monopostul arată grozav, fiind printre cele mai seducătoare automobile victorioase la Le Mans. Nu este doar frumos, ci are și o aerodinamică avansată, datorită căreia apăsarea la viteze de top echivala cu o greutate de 2,5 tone, în condițiile în care mașina cântărea puțin peste 900 kg!
Fiabil și flexibil, motorul V8 twin-turbo de 4,0 litri și 600 CP s-a bazat pe unitatea de 3,6 litri de pe Audi R8. Cuplat la o cutie de viteze secvențială cu șase trepte furniziată de Xtrac, Speed 8 putea atinge 215 mph și accelera 0-60 mph în mai puțin de 3,2 secunde.
AFLĂ MAI MULTE:
● Despre proiectul „Colecția de vis. 101 bijuterii auto”
● Secțiunea „101 bijuterii auto”, pe 24auto.ro