Dacă ar fi să existe o zi de naștere a automobilului, în accepțiune modernă, aceasta ar trebui să fie 29 ianuarie 1886. Este ziua în care, la Oficiul Imperial de Brevete de la Berlin, Carl Benz a depus patentul pentru un triciclu motopropulsat.
Astfel, această bijuterie tehnică, pe care cu toții o cunoaștem sub numele de Benz Patent-Motorwagen, devenea primul automobil din lume „cu acte în regulă”.
Patentul este inclus în prezent în Registrul internațional al patrimoniului documentar UNESCO „Memoria lumii”. Brevetul solicitat pentru acest „vehicul alimentat de un motor pe gaz” are numărul 37435 și poate fi considerat certificatul de naștere al automobilului. Câteva luni mai târziu, ziarele relatau despre prima apariție publică a mașinii cu trei roți Benz Patent-Motorwagen, Model nr. 1, consemnată pe 3 iulie 1886, pe Ringstrasse din Mannheim.
Autovehiculul brevetat de Benz este astăzi considerat primul automobil cu motor pe benzină din lume. Spre deosebire de trăsura motorizată a lui Daimler, acesta avea o entitate autonomă, compusă din motor, șasiu și componentele de antrenare. Carl Benz a optat pentru soluția cu trei roți deoarece nu era mulțumit de sistemele de direcție disponibile pentru vehiculele cu patru roți. Vehiculul avea tracțiune spate, iar direcția era pe roata din față, acționată printr-o cremalieră conectată la o manivelă.
Vehiculul era dotat cu un motor monocilindru de 954 cmc, în patru timpi, amplasat orizontal în spate, care dezvolta 0,75 CP (0,55 kW) la 400 rpm. Consumul de carburant era de circa 10 litri la 100 km.
AFLĂ MAI MULTE:
● Despre proiectul „Colecția de vis. 101 bijuterii auto”
● Secțiunea „101 bijuterii auto”, pe 24auto.ro