Mercedes Clasa E (2023), generația a șasea
28.04.2023
        
Distribuie acest articol!   

Mercedes își reînnoiește unul dintre cele mai importante modele, limuzina din „clasa de mijloc superioară”. Prețurile nu au fost comunicate încă, iar comercializarea va începe la vară.

Aceasta este a șasea generație Clasa E, descendentă a unei lungi linii, care datează încă din 1947 (W136). Litera-simbol „E” a fost introdusă abia în 1993, la revizuirea generației W124.

Clasa E a avut întotdeauna o anumită doză de discreție și a mizat în primul rând pe dotări și tehnologie. A fost suficient pentru a da o replică foarte consistentă concurenței directe de pe propriul teren, reprezentată în principal de BMW Seria 5 și Audi A6.

Noua generație are un Cx excelent, de 0,23. Aerodinamica excepțională este completată în mod fericit de proporțiile echilibrate. Caroseria nu are nicio margine proeminentă sau vreo muchie care să perturbe fluxul de aer, iar designul rafinat contribuie și el, vizual, la această fluiditate.

În același timp, Clasa E își reafirmă cu mândrie apartenența la celebrul brand. Grila frontală preia elemente de la modelele electrice EQ – suprafețe în neagru lucios și inserții opționale luminoase. În paralel, încă sunt disponibile două versiuni clasice, cu benzi subțiri sau logo mare.

Dacă semnătura luminoasă frontală nu este dintre cele mai originale, lucrurile stau cu totul altfel la stopuri. Noua Clasă E va fi ușor de remarcat din spate, chiar și de la distanță mai mare.

Cotele de gabarit sunt 4,95 metri lungime (+2 cm), 1,88 metri lățime (+3 cm) și 2,96 metri ampatament (+2 cm). Spațiul pentru locurile din spate se anunță generos, mai ales că lățimea scaunelor în zona brațelor este apropiată de cea de la Clasa S. Volumul portbagajului a rămas același, 540 litri.

Cele mai mari schimbări la interior au fost operate la nivelul bordului, unde opțional vor fi disponibile trei mari ecrane. Cu această ocazie Mercedes inaugurează un nou sistem de operare MBUX, mai eficient și mai rapid.

Noul sistem de operare integrează diferite aplicații, precum Tik Tok, Angy Birds, Webex sau Zoom, care folosesc o cameră selfie plasată în partea de sus a tabloului de bord.

Datorită inteligenței artificiale, la bord va exista o nouă aplicație, focusată pe… rutină. Mașina va memora obiceiurile utilizatorilor, în funcție de funcțiile folosite, pentru a le implementa atunci când apar aceleași condiții. De asemenea, șoferul își poate alege preferințele (încălzirea scaunelor, iluminarea ambientală etc). O altă inovație, difuzoarele de aerisire sunt automate, comandate în funcție de diferitele moduri de ventilație alese.

La lansare, cele patru motorizările au puteri cuprinse între 197 la 381 CP. Este vorba de versiunile E 200 benzină de 204 CP, E 220d diesel de 197 CP și E 220d 4MATIC diesel de 197 CP. Cele care au tehnologie hibrid plug-in sunt pe benzină, E 300e de 313 CP și E400e de 381 CP, cu autonomie în modul electric de până la 118, respectiv 11 km. De reținut că vor urma și alte versiuni hibrid plug-in, dezvoltate pe motorizări diesel.

Printre argumentele majore ale acestui model continuă să se numere suspensia pneumatică Airmatic și roțile spate directoare (opțional). Acestea din urmă se roti cu un unghi de până la 4,5 grade, reducând astfel raza de bracaj cu 90 cm.

Distribuie acest articol!