Dispărută în 2022, berlina familială Insignia va fi înlocuită indirect cu noua generație Manta. Sub acest nume cu mare rezonanță pentru istoria mărcii, Opel va lansa un SUV coupe electric.
Programat pentru lansarea pe piață în 2025, acesta ar trebui să fie dezvăluit la sfârșitul anului viitor. Va fi echivalentul lui Peugeot e-408 în gama Opel și a fost anticipat deja de un prim concept, prezentat în 2021.
După 14 ani în serviciu, Insignia s-a retras discret, la sfârșitul anului 2022. A fost ultima berlină dintr-o serie glorioasă de modele Opel, precum Rekord, Commodore, Senator, Vectra, Kapitän, Admiral și chiar Diplomat.
Și alte familiale de categorie medie foarte cunoscute în Europa au parte de aceeași soartă. Cele mai elocvent exemple sunt Ford Mondeo, Volkswagen Passat și Renault Talisman.
Majoritatea vor fi înlocuite cu… SUV-uri! Nici Insignia nu va face excepție, succesorul ei fiind un SUV coupe electric. Numele Manta, nu a fost ales la întâmplare și amintește de un coupe legendar din anii 70 și 80.
Pentru Opel, noul Manta va fi un model foarte important, având în vedere că gama este în prezent destul de restrânsă, comparativ cu ce avea cândva constructorul german. Dacă eliminăm utilitarele, oferta este formată acum din doar cinci modele, dintre care trei sunt SUV-uri.
Opel trebuie să își extindă gama electrică, alcătuită în prezent doar din Corsa-e și Mokka-e. Tot cu această ocazie își va relansa SUV-urile, Crossland și Grandland fiind modele lansate în 2017. Iar pentru a face cumva legătura cu Insignia, noua Manta va fi responsabilă și de repoziționarea Opel pe segmentul modelelor de familie.
Primele schițe au fost deja prezentate într-un teaser din 2021, prin conceptul Manta-e. Din punct de vedere stilistic, se anunță un SUV coupe tipic, cu garda la sol ridicată și luneta plonjată.
Tehnic, se va baza pe platforma STLA Medium (fostă EMP2 la PSA). Ar trebui să fie de fapt o adaptare pentru Opel a ultimului Peugeot 408, care să situeze modelul între berlină și crossover. Ar trebui să împartă și motoarele cu viitorul e-408, iar în funcție de dimensiunea bateriei, autonomia ar putea ajunge până la 550 km cu o singură încărcare.