În perioada dificilă de reconstrucţie de după cel de-al Doilea Război Mondial, în Europa au apărut aşa-numitele „bubble cars”, modele mici şi accesibile, propulsate de un motor de motocicletă. BMW a cumpărat proiectul de la producătorul italian Iso SpA Torino și l-a lansat în martie 1955, cu numele de BMW Isetta.
BMW spunea despre Isetta că nu este nici automobil, nici motocicletă, ci „motocoupé”. Particularitatea acestuia este existența unei singure uși, cu deschidere în faţă, ca la… un frigider. Deloc întâplător, deoarece Iso a fost producător de frigidere şi motociclete.
Isetta Iso a debutat la Salonul Auto de la Torino, din 1952. BMW a preluat licenţa Isetta în 1954 şi a îmbunătăţit-o, inclusiv cu o motorizare proprie, monocilindru, pregătind modelul pentru lansarea din 1955.
BMW Isetta 250 Standard avea de un motor de 250 cmc și 12 CP şi asigura o viteză maximă de 85 km/h. La un preţ de numai 2.580 de mărci germane, era de aproximativ cinci ori mai ieftin decât BMW 501 şi costa de 15 ori mai puţin decât roadster-ul BMW 507. În acei ani, un muncitor german avea un salariu mediu de 90 de mărci pe săptămână.
În 1962, producția BMW Isetta s-a încheiat, după mai bine de 160.000 de unităţi vândute. În prezent, un model bine întreţinut valorează de 30-40 de ori preţul de listă din 1965.
AFLĂ MAI MULTE:
● Despre proiectul „Colecția de vis. 101 bijuterii auto”
● Secțiunea „101 bijuterii auto”, pe 24auto.ro