În perspectiva introducerii noului standard de poluare Euro 7, constructorului ceh de automobile Skoda îi va reveni misiunea de a duce mai departe dezvoltarea motoarelor termice cu cilindree mică, în cadrul Grupului Volkswagen.
Cele mai mici propulsoare pe benzină utilizate de mărcile din Grupul Volkswagen sunt cunoscute sub numele de cod „EA211”. Comercializate din 2011, acestea echipează în prezent aproximativ 50 de modele.
La nivel de grup s-a decis că aceste motoare vor continua să fie comercializate, iar celor de la Skoda le va reveni responsabilitate de a continua dezvoltarea lor, pentru întregul grup, până la introducerea standardului Euro 7, și poate chiar după acest moment. Informația a fost confirmată de Skoda, care a demarat deja recrutarea a 150 de noi angajați, pentru departamentul său de cercetare și dezvoltare.
Următorul model nou care va fi propulsat de un motor din familia EA211 va fi Volkswagen Passat, dezvoltat în paralel cu noua generație Skoda Superb, pe cea mai recentă evoluție a platformei MQB. Ambele vor fi produse la uzina din Bratislava și vor fi echipate cu propulsii hibrid.
De asemenea, grupul german a anunțat că motorul EA211 va fi oferit în continuare în afara Europei, acolo unde reglementările privind emisiile nu sunt foarte stricte. În același timp, se va lucra la ameliorarea consumului și a emisiilor.
Implicarea mărcii Skoda în dezvoltarea motoarelor termice nu este ceva nou. Producătorul ceh a fost responsabil și pentru dezvoltarea motoarelor atmosferice din familia EA211, care au jucat un rol foarte important la nivel de grup, o evoluție a lui EA111 (bază pentru motorul TSI de 1,4 litri sau de 1,2 litri cu lanț de distribuție).
EA211 este o familie de motoare turbo și aspirate foarte fiabile, care la momentul debutului era disponibilă în patru versiuni de cilindree: 1,0 litri cu trei cilindri aspirat natural, 1,2 litri cu trei cilindri TSI, 1,4 litri cu patru cilindri TSI și 1,6 litri cu patru cilindri aspirat natural. De-a lungul timpului, gama a evoluat, versiunea de 1,6 litri a fost înlocuită cu una turbo, iar cea de 1,4 litri TSI a fost echipată cu sistem de dezactivare a cilindrilor, în varianta de 150 CP. În ultima vreme, motorul de 1,4 litri TSI a fost eliminat din ofertă, cu excepția hibrizilor plug-in, fiind înlocuit cu noul TSI de 1,5 litri.
În ceea ce privește celebrul TSI cu patru cilindri, de 2,0 litri (EA888), Skoda nu se va ocupa de dezvoltarea acestuia și nu se cunoaște soarta sa după adoptarea standardului Euro 7. Reamintim, echipează unele versiuni sportive, ca de pildă Volkswagen Golf R, Audi S3 sau Cupra Leon.