BMW Seria 5 a prezentat oficial primele informații și imagini cu a opta generație a limuzinei de categorie medie, Seria 5. Lansarea pe piață este programată în toamna acestui an, iar producția tuturor versiunilor se va realiza în uzina de la Dingolfing, acolo unde Seria 5 are o istorie de peste cinci decenii.
Prezentarea vine la scurt timp după cea a principalului concurent direct, Mercedes Clasa E. Însă, spre deosebire de acesta, care are un un design clasic, în concordanță cu tradiția mărcii, noua Serie 5 este opusul total! Dacă ar fi să ignorăm sigla și grila frontală, cu greu am putea spune că avem în față un BMW!
Așadar, noua Serie 5, cunoscută și sub numele de cod G60, este complet reînnoită, și nu doar din punct de vedere estetic. Pentru prima dată, acest model este disponibil în versiune 100% electrică, însă fără a neglija motorizările termice și hibrid plug-in.
Nou sedan este inspirat de fratele mai mare i7, dar nu are aceeași masivitate. Privit din profil, se remarcă linia înclinată a portbagajului, în prelungirea lunetei. Seria 5 a crescut în dimensiuni (are 5,06 metri lungime, cu 9 cm mai mult decât generația actuală), dar cu toate acestea pare mai compact.
Un alt detaliu care se remarcă la o privire din profil este curba care începe de la nivelul punții față și merge până la bara de protecție spate, amintind parcă de prima generație Seria 1 și epoca Chris Bangle.
Grupurile optice spate sunt și ele un detaliu distinctiv al acestei noi generații. Spiritul BMW este conservat cel mai bine la vederea frontală, unde grupurile optice, grila și scutul au conservat multe din actualul design.
Seria 5 are prevăzute pentru prima dată și două versiuni 100% electrice, sub emblema i5. Prima, eDrive40 de 250 kW (340 CP) și 430 Nm, poate accelera 0-100 km/h în 6 secunde și are viteza maximă de 193 km/h.
Vârful de gamă este M60 xDrive, cu tracțiune integrală datorită celor două motoare electrice, cu putere totală de 442 kW (601 CP) și cuplu maxim de 820 Nm. În acest caz, accelerația 0-100 km/h se atinge în 3,8 secunde, iar viteza maximă este de 230 km/h.
i5 va avea un acumulator de 81,2 kWh, iar autonomia (WLTP) se situează între 455 și 516 km la M60 xDrive, respectiv între 477 și 582 km la iDrive40. Din acest punct de vedere, cu o autonomie de 612 km, rivalul Mercedes EQE este net superior.
Propulsia termică propune două blocuri noi cu patru cilindri pe benzină (520i) și diesel (520d), cu tehnologie mild hybrid de 48V, de 208 CP și, respectiv, 197 CP. Anul viitor vor veni și două variante PHEV, precum și un nou diesel cu șase cilindri în linie.
Bineînțeles, noua Seria 5 este plină de tehnologie, de la suspensie adaptivă, direcție pe patru roți și management activ al ruliului, până la sisteme sofisticate de asistență la conducere. Pentru prima oară este disponibil un asistent activ de schimbare a benzii cu „activare oculară”: dacă mașina sugerează că se poate face o schimbare de bandă, o simplă privire în oglindă este suficientă pentru a confirma manevra, iar dacă situația încă o permite, mașina efectuează mai apoi manevra.
La rândul său, Park Assist Pro, un sistem disponibil opțional, permite parcarea și manevrele automate pe o distanță de maxim 200 de metri. Șoferul poate controla totul fie din interior, fie din exterior, prin intermediul smartphone-ului.
Interiorul este puternic inspirat de la i7, cu un panou digital de mari dimensiuni, care include două ecrane, de 12,3 inchi pentru șofer și 14,9 inchi pentru sistemul de infotainment OS 8.5, care include funcții multiple. Calitatea și fluiditatea transferului de date sunt asigurate de două antene GSM 5G, (sau, opțional, patru antene).
Va fi interesat de urmărit poziționarea noului BMW Seria 5 și a rivalului său Mercedes Clasa E și din perspectiva prețurilor. În cazul modelului bavarez, prețul de plecare va fi între circa 60.000 de euro, pentru 520i, și puțin sub 100.000 de euro, pentru i5 M60 xDrive.