Mulți dintre cei mai prestigioși constructori de automobile se regăsesc printre cei mai mari opozați ai electrificării. Poziția lor este, într-un fel, de înțeles, dacă e să avem în vedere tradiția pe care o au în privința motoarelor termice, cât și anvergura efortului necesar pentru convertirea la propulsia electrică a unor produse atât de exclusiviste.
Ferrari nu face excepție, ba chiar numele i-a fost împrumutat la celebrul „Amendament Ferrari”, ce oferă un regim preferențial producătorilor care au volume mici de producție. Celebrul constructor italian și-au afirmat întotdeauna opoziția față de automobilele electrice, apărându-și în același timp propriile modele dotate cu motoare termice.
În cele din urmă, însă, alinierea la tendințele de pe piață devine o chestiune de supraviețuire, chiar și pentru numele mari, precum Ferrari, Lamborghini, Aston Martin ori Maserati.
Tranziția devine astfel inevitabilă chiar și în cazul celor mai reticenți la această idee. Dovada: Ferrari a confirmat că va prezenta primul său model electric în 2025.
John Elkann, președintele Ferrari, care este și președintele Stellantis, a fost cel care a oferit mai multe detalii despre strategia mărcii pentru anii următori, în cadrul unei întâlniri recente cu acționarii companiei. Ferrari intenționează să lanseze 15 modele noi între 2023 și 2026, inclusiv primul model electric, așteptat în 2025.
Din 2019, compania italiană s-a orientat către electrificare și a lansat nu mai puțin de patru modele cu propulsie hibridă. Mai departe, va face încă un pas pe această cale, odată cu venirea acestui prim model 100% electric.
Cele mai recente modele Ferrari, hibridul plug-in 296 GTB/GTS și SUV-ul Purosangue, au consolidat portofoliul mărcii, și au adus „un număr record de comenzi, până în 2024”, potrivit lui Elkann.
Viitorul model electric Ferrari va beneficia de know-how-ul firmei în motorsport. Să nu uităm, încă din 2009 constructorul din Maranello și-a dezvoltat oferta hibridă pe baza realizărilor sale din Formula 1. În mod firesc, primul Ferrari electric va fi moștenitorul acestor tehnologii.
Echipele de cercetare și dezvoltare Ferrari au lucrat enorm în această direcție și au fost depuse numeroase brevete, pentru a proteja proprietatea intelectuală a mărcii și inovațiile tehnologice în domeniul electrificării.