Pentru prima dată, sistemul e-Corner, conceput de specialiști de la Hyundai, a fost implementat și testat în condiții reale. A fost creat pentru a ușura viața șoferilor, oprimizând modul în care automobilul virează, pivotează sau se parchează.
Este un modul integrat, format din motor amplasat în roată, frână prin cablu, direcție prin cablu și amortizor. Sistemul permite o serie de manevre pe care un automobil „normal” nu este capabil să le facă.
În cazul locurilor de parcare înguste, funcția inovatoare „Crab Driving” rotește roțile la 90 de grade, pentru o parcare din poziție paralelă, care astfel se efectuează extrem de ușor, prin deplasarea pe axa transversală.
În spațiile înguste, Zero Turn rotește roțile din față spre interior, iar pe cele din spate spre exterior, pentru o întoarcere cu 180 de grade care se efectuează, practic, pe loc. Iar pentru a minimiza mișcarea în timpul întoarcerii, Pivot Turn realizează rotirea în jurul axei centrale, ca la o busolă.
În timpul mersului, pentru a schimba direcția cu mai multă ușurință, Diagonal Driving acționează asupra tuturor celor patru 4 roți, cu același unghi de bracare.
Sistemul e-Corner de la Hyundai le va fi de mare ajutor șoferilor pentru care parcarea este un iad. Prima prezentare publică a avut loc la începutul acestui an, în cadrul CES Las Vegas, prin intermediul unui prototip de la Mobis, o divizie Hyundai dedicată dezvoltării de sisteme inovatoare.
Sistemul și-a demonstrat capabilitățile montat pe un SUV electric Ioniq 5. Demonstrația din videoclipul de mai jos este impresionantă, pentru că prezintă pentru prima oară utilizarea sistemului e-Corner în condiții reale.
În videoclip se poate vedea că prototipul folosește motoare montate direct în roți, spre deosebire de modelul standard Ioniq 5, care are un grup motopropulsor instalat în centrul punții din spate (și eventual un al doilea, pe puntea față, la versiunea cu două motoare). Prin urmare, această tehnologie nu este tocmai pregătită să ajungă prea curând pe modelele de serie…