Când a fost prezentat în premieră, în 2016, la Salonul de la Geneva, C-HR a fost o surpriză de mari proporții. Era primul model de la Toyota care seducea prin design, după o serie foarte lungă de modele cu nenumărare calități pe nedrept ascunse sub caroserii de o banalitate extremă.
Liniile unice sunt primul argument de cumpărare pentru acest SUV coupé poziționat în segmentul C care a devenit rapid un hit pe piața din Europa. Dar în mod oarecum curios, mai ales când este vorba de Toyota, un constructor global, lider al industriei, C-HR s-a bucurat de succes doar Europa!
Suficient însă pentru ca a doua generație să se bazeze pe acest succes, care a făcut din C-HR un model inovator pentru SUV-urile europene compacte. Liniile directoare sunt, așadar, aceleași, dar rafinate, ceea ce demonstrează maturizarea.
Concepută și fabricată în Europa, special pentru clientul european, a doua generație păstrează stilul și proporțiile cunoscute ale modelului lansat în 2016. Însă profilul este chiar mai dinamic, la acest aspect contribuind din plin contururile ușilor din spate, care se extind mult spre posteriorul mașinii.
În plus, caroseria este vopsită în două nuanțe, C-HR fiind unul dintre rarele exemple de automobile cu caroserie cu adevărat în două tonuri. Rămâne de văzut dacă această idee va fi aplicată opțional sau se va regăsi în dotarea standard.
„Nasul” este foarte avansat, dându-i aspect de rechin, iar luminile fac trimitere la Yaris Cross sau bZ4X. Spatele este și el foarte original, grație luminilor foarte înalte și spoilerului elaborat. Cireașa de pe tort este logo-ul iluminat pe timp de noapte, o noutate permisă acum de legislația europeană
C-HR II este puțin mai scurt decât predecesorul său, cu 4,36 metri lungime (-3 cm), la fel de înalt (1,56 metri) și mai lat cu 3 cm (1,83 metri).
Planşa de bord este nouă, dar designul său nu excelelază la capitolul originalitate. Marile progrese sunt la calitatea materialelor folosite și la asamblarea mai atentă. În funcție de nivelul de echipare, noul display tactil va avea diagonala între 8 și 12,3 inchi, iar planșa de bord poate fi complet digitală. Iluminatul interior este oferit într-o paletă de 64 de culori. Toate versiunile au scaune față sport, iar la nivelul GR Sport acestea sunt mai profilate.
Toyota s-a concentrat pe durabilitate, prin utilizarea sporită a materialelor reciclate. Astfel, la interior se folosește de două ori mai mult plastic reciclat decât la generația anterioară. Tapiteria din stofă are acest tip de material în proporție de 45%, iar la covorașe rata urcă la 90%.
Cu noua cheie digitală este posibil controlul mai multor funcții, precum deschiderea, închiderea sau pornirea, inclusiv prin intermediul smartphone-ului. Acesta poate fi folosit și pentru a „conduce” mașina câțiva metri, o funcție foarte utilă la manevre de parcare în spații înguste.
Noul C-HR dispune de acoperiș panoramic care beneficiază de un tratament termic sofisticat al sticlei, pentru a respinge cât mai multă căldură vara și a o reține în interior iarna.
Din păcate, și la a doua generație spațiul alocat pasagerilor din spate rămâne unul dintre neajunsurile majore ale acestui model.
În schimb, un progres remarcabil se înregistrează la capitolul motorizare: pentru prima dată C-HR va dispune de o versiune hibrid plug-in. Vor fi disponibile patru versiuni, toate electrificate: 1.8 hibrid, 2.0 hibrid, 2.0 PHEV și 2.0 hibrid cu tracțiune integrală. Funcția Geofencing existentă pe versiunea PHEV de 2,0 litri comută automat mașina în funcționarea EV, atunci când intră într-o zonă în care sunt impuse emisii scăzute.