Bugatti Type 35 (1924). Capodopera
06.06.2023
        
Distribuie acest articol!   

Cel mai de succes model de curse Bugatti a obținut peste 2.000 de victorii între 1924 și 1930, dominând autoritar motorsportul în a treia decadă a secolului XX. Printre cei care au contribuit la gloria acestui model s-au numărat și Luis Chiron sau Albert Divo, piloți ale căror nume au fost date, peste decenii, modelelor moderne Bugatti.

Type 13 și, mai târziu, Type 35 au constituit punctul de plecare pentru modelele excepționale care urmau să fie create, mai apoi, la Molsheim. La momentul apariției, în 1924, Type 35 era de neegalat în ceea ce privește tehnologia, designul și performanța, întruchipând filozofia Bugatti, valabilă și astăzi, de a crea automobile ușoare, puternice, rapide și elegante. Astfel, Type 35 nu a fost doar o mașină de curse de mare succes, ci și o capodoperă tehnică.

Aproape imposibil de învins în epoca sa, este una dintre cele mai de succes mașini de curse din toate timpurile. Versiunea de bază, 35A, mai puțin costisitoare, avea un motor de 2,0 litri cu opt cilindri și 75 CP. La versiunea ulterioară, Type 35 B (motor de 2,3 litri cu opt cilindri și compresor), puterea a crescut până la 140 CP, iar viteza maximă depășea 215 km/h. Pregătită pentru start, mașina cântărea în jur de 750 kg.

Motorul cu 8 cilindri în linie de 2,0 litri putea funcționa la turații de până la 6.000 rpm. Utilizarea a două carburatoare a crescut puterea la aproximativ 95 CP, o cifră fenomenală pentru acele vremuri, la fel ca viteza maximă, care trecea de 190 km/h.

Type 35 este o mașină sport deschisă ușor de recunoscut după forma caroseriei, elegantă și bine proporționată, cu emblematicul radiator în formă de potcoavă, jantele din aluminiu turnat, cu opt spițe late și spatele care se termină într-o lamă verticală. Liniile elegante au consacrat-o drept cea mai frumoasă mașină de curse a epocii sale. S-a acoperit de glorie la Targa Florio, cea mai dură și mai cunoscută competiție rutieră, la acea vreme. S-a impus la competiția din Sicilia încă de la debut, în 1925. A fost prima din seria de cinci victorii consecutive pe care Type 35 și le-a trecut în dificila cursă disputată pe drumurile publice de munte din Italia.


AFLĂ MAI MULTE:
● Despre proiectul „Colecția de vis. 101 bijuterii auto”
● Secțiunea „101 bijuterii auto”, pe 24auto.ro

Distribuie acest articol!