Royale a rămas, până în zilele noastre, cel mai luxos și prestigios model produs de Bugatti. Alura opulentă era completată de un motor cu 8 cilindri în linie (lung de 1,4 metri!) și o cilindree de-a dreptul monstruoasă, de 12,8 litri, care furniza până la 300 CP.
Obiectivul lui Ettore Bugatti a fost să producă 25 de exemplare Type 41, pe care să le vândă capetelor încoronate. A reușit să producă doar șase exemplare, între anii 1927 și 1933, din care doar patru s-au vândut. Niciun rege printre clienți! Ceea ce nu i-a împiedicat pe mulți să considere acest model drept limuzina supremă.
Royale reprezintă punctul culminant al creației lui Ettore Bugatti. Cel mai puternic, cel mai mare și mai luxos automobil din lume nu a avut niciun concurent pe măsură în cea ce privește performanța, calitatea și imaginea. A avut însă și un ghinion pe măsură: marea criză economică a fost cea care i-a interzis succesul.
Bugatti Type 41 este și în prezent o limuzină magnifică, care impresionează în primul rând prin gabarit – are aproape 6,5 metri lungime, ampatament de 4,3 metri, rezervor de carburant de 190 de litri și cântărește până la 3 tone (în funcție de caroserie). În ciuda dimensiunilor ieșite din comun, Royale putea rula cu până la aproximativ 200 km/h și impresiona prin ținuta de drum și silențiozitate.
La momentul lansării era de aproximativ trei ori mai scump decât limuzinele concurenței și depășea de aproximativ 10 ori prețul altor modele Bugatti. În 1932, la Olympia Show de la Londra, unul dintre șasiuri a fost oferit pentru 6.500 de lire sterline, un preț dublu față de cel mai scump Rolls-Royce.
AFLĂ MAI MULTE:
● Despre proiectul „Colecția de vis. 101 bijuterii auto”
● Secțiunea „101 bijuterii auto”, pe 24auto.ro