După Fiat 500, gama electrică a constructorului italian este completată cu Fiat 600. Este vorba de un crossover care înlocuiește vechiul 500X (cu propulsii termice), prezentat recent în premieră.
Apărut pentru prima dată în 1955, Fiat 600 era la acea vreme o mică citadină cu două uși. Dezvoltat în timp record pentru a înlocui cât mai repede posibil vechiul Fiat Topolino, urma să fie comercializat temporar, până la sosirea lui 500, în 1957.
40 de ani mai târziu, Fiat a lansat acest nume istoric pentru brand: „Seicento” (600). Modelul din 2005 era, pe atunci, urmașul acestui îndepărtat 600. Într-un singur volum, cu două uși, automobilul maximiza spațiul interior și volumul pentru bagaje.
Derivat din Cinquecento (care l-a înlocuit pe 126), Seicento/600 a avut o carieră lungă, care s-a încheiat în 2010. Au trecut, așadar, 13 ani de când 600 nu mai există în gama Fiat.
Noul 600 nu va mai fi un mic model de oraș, ci un crossover electric, continuator al lui 500X. La fel ca modelul inițial din 1955, va fi un „500 mare”. Va împărți platforma cu micul crossover electric Jeep Avenger, ambele mărci fiind în portofoliul grupului Stellantis. Prin urmare, va avea un motor electric de 156 CP, cu acumulator de 54 kWh, care ar permite o autonomie de circa 400 km.
Însă marea diferență față de 500 este că 600 va avea și motorizări termice. La fel ca Avenger, va primi motorul Puretech de 1,2 litri și 100 CP, binecunoscut la PSA și FCA. Motorul ar urma să fie produs în Polonia, la Tichy, acolo unde se asamblează și Avenger.
În imaginile preluate dintr-un prim videoclip publicitar se pot observa liniile generale ale caroseriei și farurile rotunde, la fel ca la 500. Asemănările continuă la interior, cu proiectarea tabloului de bord și a comenzilor. Instrumentarul este 100% digital.
Stilul este rafinat și acordă o atenție specială liniilor simple, iar legătura cu 500 este evidentă. Fiat 600 (atât versiunile termice, cât și cele electrice) ar trebui să fie prezentat în această vară, iar comercializarea va începe în 2024.