Renault Rafale. Noul flagship al francezilor este un SUV coupé
22.06.2023
        
Distribuie acest articol!   

Renault a prezentat oficial, zilele trecute, un SUV coupé cu aspirații premium, care va prelua rolul de navă amiral în gamă. Constructorul francez speră astfel să își întărească ofensiva în segmentul D, cu un model care evocă performanță, îndrăzneală, entuziasm și stil.

Rafale este răspunsul Renault la noul Peugeot 408 și în general la tendința în creștere a categoriei SUV coupé. Lansarea comercială este anunțată pentru primăvara lui 2024.

Este derivat din Austral, ceea ce se vede mai ales la interior. Utilizează platforma modulară CMF-CD și propulsia hibridă E-Tech de 200 CP, cu un motor termic cu 130 CP și două motoare electrice de 70 CP, respectiv 34 CP). Va urma în curând o versiune plug-in hybrid de 300 CP, cu încă un motor amplasat pe puntea spate, deci cu tracțiune integrală.

Al doilea model Renault cu spate de tip fastback, după Arkana, este mai arătos și mult mai luxos. Echipa de design condusă de Gilles Vidal a făcut o treabă foarte bună, reușind să rupă legătura cu trecutul.

Noul vârf de gamă adoptă o identitate de brand rafinată, modernă, ceea ce nu am mai văzut de ceva vreme la Renault. Rafale este bine proporționat, cu un spate care se termină într-un spoiler ascuțit, ce dă mult dinamism siluetei, în ciuda dimensiunilor nu tocmai mici (4,71 metri lungime și 1,86 metri lățime).

În ciuda pavilionului înclinat, Rafale oferă un volum al portbagajului de 530 de litri. Mai puțin decât Espace, care are între 677 și 777 de litri, dar la fel de mult ca Austral.

Panoul frontal este dominat de calandrul concav, cu un design de tip fagure, care dă impresia că grila este într-o continuă mișcare. Semnătura luminoasă este de asemenea nouă, cu efecte vizuale interesante.

La interior, Rafale preia aproape totul de la Austral și Espace, dar cu câteva îmbunătățiri binevenite. Volanul, de exemplu, are un design rectangular și textură gen Alcantara, moale la atingere. Scaunele sport sunt foarte confortabile și au întăriri laterale și piele sintetică de ultimă generație. Sistemul dual-screen OpenR Link hiper-responsiv, operat de Google, beneficiaza de un nou design grafic si Android 12.

Marea noutate de la interior este uriașul pavilion din sticlă auto-opac, numit Solarbay. Dezvoltat în colaborare cu Saint Gobain, este format din opt straturi diferite și oferă posibilitatea de a deveni opac la comandă, și chiar pe zone. A fost proiectat cu o tehnologie unică în domeniul cristalelor lichide PDLC (Polymer Dispersed Liquid Crystal), filtrează razele UV și reflectă 80% din infraroșii spre exterior. Astfel, previne supraîncălzirea vara și menține căldura iarna.

La fel ca Espace, noul SUV coupé va beneficia de sistemul 4Control Advanced cu direcție pe toate cele patru roți, cu o rază de bracaj mai mică și o stabilitate foarte bună la viteze mari și în viraje.

Producția va fi asigurată de uzina din Palencia, Spania, acolo unde se asamblează și cei doi „frați” ai acestui model, Austral și Espace.

Și pentru că numele vine de la mișcarea aerului și face trimitere la un binecunoscut avion de vânătoare, Renault a țesut o frumoasă poveste de marketing în jurul acestui model și a ales să își prezinte noua creație în cadrul Salonului Aeronautic de la Paris. Așa că dacă sunteți în aceste zile în capitala Franței, neapărat mergeți la cel de-al 54-lea Salon Internațional al Aerului și Spațiului de la Le Bourget, ca să faceți cunoștință cu noul Rafale!

Distribuie acest articol!