Ferrari SF90 XX. Cel mai rapid „căluț” de șosea
04.07.2023
        
Distribuie acest articol!   

Versiunea extremă a lui SF90 Stradale dezvoltă 1.030 CP și este dotată cu o propulsie hibrid plug-in. Foarte probabil, va deveni cel mai de succes model Ferrari de șosea din toate timpurile.

Vor exista două versiuni, SF90 XX Stradale, care va fi produsă în 799 de unități, și SF90 XX Spider, în doar 599 de unități. Faptul că ambele vor putea fi conduse și pe drumuri publice este o premieră pentru gama XX.

La Ferrari, cele mai eficiente modele sport sunt hibrizii. Pe lângă recentul 296 GTB, cu un V6 electrificat, SF90 Stradale a întruchipat până acum vârful de gamă, cu un V8 twin-turbo și trei motoare electrice, cu puterea totală maximă de 1.000 CP. Asta în timp ce constructorul italian oferă încă agregate V12 atmosferice pe cele mai puternice modele termice ale sale. Dar, în paralel, iată că tocmai a dezvăluit cel mai puternic model din gamă: SF90 XX.

Până acum, indicativul XX era rezervat modelelor destinate exclusiv rulării pe circuit. Însă cel mai noul model va avea dreptul de a rula pe drumurile publice, chiar dacă beneficiază de setări specifice competițiilor de circuit.

O altă noutate remarcabilă cu care vine SF90 XX este eleronul posterior fix. Ultima oară când un Ferrari de stradă avea o asemenea dotare s-a consemnat în 1995, la F50. Într-adevăr, aerodinamica este optimizată la maximum, iar rezultatul constă în generarea unei apăsări aerodinamice de două ori mai mari decât la SF90 Stradale. Bonus: un look mai agresiv decât la 488 Pista sau 812 Competizione.

SF90 XX combină un V8 twin-turbo de 4,0 litri ce dezvoltă 797 CP și 804 Nm cu trei motoare electrice (două instalate în față și al treilea pe grupul motopropulsor termic) care generează 233 CP suplimentari. În total, puterea maximă cumulată este de 1.030 CP, însă doar în modul „Qualify”, pentru o perioadă scurtă de timp. Transmisia este automată cu dublu ambreiaj și 8 rapoarte. Grație bateriilor de 7,9 kWh, poate rula 25 km în modul 100% electric.

Mașina cântărește 1.560 kg, iar performanțele dinamice (accelerează 0-100 km/h în 2,3 secunde și 0-200 km/h în 6,5 secunde și atinge viteza maximă de 320 km/h) o face comparabilă cu Bugatti Chiron Super Sport, a cărui accelerație 0-200 km/h se realizează în 5,8 secunde. Versiunea Spider cântărește 1.660 kg și pierde o zecime la accelerația 0-200 km/h.

Prețul de plecare, în cazul ambelor versiuni, va fi cu mult peste o jumătate de milion de euro.

Distribuie acest articol!