Chiar și atunci când sunt reduse la simple epave, cele mai căutate automobile de colecție pot valora o avere. Este și cazul unui Ferrari 500 Mondial din 1954 a cărui vânzare recentă a fost o veste ce a făcut rapid ocolul lumii, datorită valorii de tranzacționare.
Cu toate că este doar o epavă ruginită și arsă, acest Ferrari s-a vândut cu o sumă de-a dreptul fabuloasă: 1,72 milioane de euro!
Cele mai apreciate automobile clasice sunt adesea păstrate în garaje secrete, cu temperatura și umiditatea controlate, fără să fie scoase vreodată să ruleze. Preocupați să le protejeze cât mai bine în fața riscului de accidente, dar și de uzură, în cele mai multe cazuri proprietarii preferă să le păstreze nemișcate, urmărind doar creșterea valorii în timp.
Și totuși, sunt și mașini de colecție foarte valoroase ai căror proprietari nu se tem de aceste riscuri. Iar accidentele nu ocolesc cele mai scumpe automobile, mai ales când acestea sunt angajate în curse! Să ne amintim doar de incidentul de anul trecut, de la Le Mans Classic, în care celebrul Ferrari 250 Breadvan a fost distrus!
Astfel de accidente nu înseamnă însă ”moartea” acestor automobile cu totul speciale! Când vorbim de un model extrem de scump, a cărui valoare uneori poate ajunge la câteva zeci de milioane de euro, dar care are șasiul și tehnologia destul de simple, repararea este întotdeauna posibilă.
Acesta este motivul pentru care un Ferrari 500 Mondial din 1954, a fost scos recent la liciație de RM Sotheby’s, la Monterrey, având suma de pornire fixată la 1,2 milioane de dolari. Și în ciuda stării sale groaznice – vorbim despre un exemplar abadonat, după ce fusese total distrus, cu șasiul îndoit, fără motor, roți și o serie de piese, cu caroseria arsă și ruginită – epava și-a găsit un nou proprietar, la prețul de 1,875 milioane de dolari (1,72 milioane de euro). Peste cele mai optimiste previziuni!
Dar ce face acest automobil atât de valoros? Ferrari 500 Mondial Spider Serie 1, carosat de Pininfarina, a fost produs în doar 13 exeplare. Cel licitat a participat la evenimente prestigioase, precum Targa Florio sau 1000 Miglia, apoi și-a continuat cariera în Statele Unite, unde noii săi proprietari i-au înlocuit motorul inițial în patru cilindri cu un V8. Acolo a fost avariat și a ars. A rămas în această stare până acum, când cineva l-a cumpărat pentru a-l restaura complet și a-l revinde la un preț mult mai mare.
În 2019, RM Sotheby’s a vândut în Italia un 500 Mondial Spider Serie 1 în stare perfectă cu 3,72 milioane de euro. Rămâne de văzut cât va costa restaurarea acestui exemplar și cum va decurge acest proces, având în vedere dificultatea pe care o presupune găsirea unui motor identic cu originalul și a pieselor autentice.