Deși dispune de una dintre cele mai variate game de modele electrice, Volkswagen înregistrează vânzări dezamăgitoare în acest segment. Diriguitorii constructorului german par convinși că de vină ar fi designul mașinilor lor.
Dar lucrurile nu vor rămâne așa. Gigantul german este decis să remedieze situația, astfel încât modelele sale electrice să devină cât mai atractive.
Vânzările Volkswagen sunt departe de așteptări, având în vedere cererea în creștere constantă pentru mașinile electrice, în timp ce propulsia termică va fi interzisă la vânzare, începând cu 2035. Toți constructorii au în ofertă modele cu zero emisii, inclusiv Volkswagen.
Marca germană are în portofoliu o gamă întreagă 100% electrică: ID.3, ID.4, ID.5 și ID. Buzz, cărora li se vor adăuga în curând ID.7 și ID.2. Deși se numără printre cele mai bine vândute mărci electrice din lume, după Tesla și BYD, se pare că nu este suficient!
Așteptările sunt însă mai mari, ceea ce face ca vânzările actuale să fie considerate dezamăgitoare față de previziuni. De pildă în cazul SUV-ului ID.4, care este cel mai vândut model electric de la Volkswagen, realizările sunt cu 30% mai mici decât prognozele. O diferență evident prea mare pentru Volkswagen, care plănuiește o serie de măsuri cu scopul de a modifica curba vânzărilor.
Potrivit companiei, problema ar fi legată în mod direct de design, care nu ar fi pe gustul clienților. În susținerea acestei idei este dat ca exemplu un model similar din grup, Skoda Enyaq. Acesta este foarte atractiv pentru clienți, deși dispune de dotări și performanțe similare.
Prin urmare, Volkswagen intenționează să reconceapă în viitor stilul modelelor sale electrice. Noul șef de design la nivel de brand, Andreas Mindt, crede că modelele electrice nu mai au nevoie de un design cât mai original pentru a convinge clienții. Potrivit acestuia, ar fi chiar mai bine să se revină la un stil mai clasic, pe care, de altfel, plănuiește să îl aplice la următoarele modele electrice.
Ne putem aștepta, așadar, să vedem în viitorul nu tocmai îndepărtat noi modele Volkswagen inspirate din conceptul ID.2all, deci mai apropiate ca aspect de actuala gamă termică. Deocamdată nimic nu a fost confirmat oficial, însă în presa auto internațională s-a vorbit intens în ultima perioadă despre tema primită de noul șef de design Andreas Mindt, aceea de a regândi stilul modelelor electrice.
Mindt este convins că, prin creșterea volumelor de vânzări, automobilele electrice nu mai au aceeași clientelă ca la început, deci nu mai necesită cheltuieli suplimentare pentru un design original. De altfel, conceptul ID.2All, care prefigurează viitorul model electric urban a mărcii, a adoptat un aspect mai convențional.
Și totuși… ID.Buzz, monovolumul electric cu un look îndrăzneț, a avut parte de un debut comercial foarte bun. Ceea ce nu face decât să contrazică teoria legată de designul clasic!