Luca de Meo: „Mașinile electrice sunt o revoluție pentru cei bogați”
20.08.2023
        
Distribuie acest articol!   

Mulți dintre liderii marilor producători de automobile și-au exprimat reticența față de tranziția la electromobilitate. Este și cazul lui Luca de Meo, omul din fruntea Grupului Renault.

Se știe prea bine, Renault este unul dintre giganții din industria auto europeană ferm implicați în adoptarea mobilității 100% electrice. Ceea ce nu l-a împiedicat pe de Meo să declare, recent, că electromobilitatea este „o revoluție pentru cei bogați”.

O astfel de afirmație făcută de un specialist cu experiența și poziția sa ar trebui să dea de gândit! Iar dacă e să ne detașăm și să analizăm la rece situația, este greu să nu fim de acord cu Luca de Meo!

Nu mai este un secret pentru nimeni că automobilele electrice sunt mult mai scumpe decât cele termice. În mod paradoxal, vânzările de modele electrice sunt în creștere constantă de câțiva ani.

Creșterea prețurilor la energie electrică a ridicat unele semne de întrebare vizavi de costurile de exploatare. Asta pe lângă costurile de achiziție, care, chiar și cu primele ecologice deduse, mențin mașina electrică mai scumpă decât echivalenta termică.

Luca de Meo are explicația: „Producerea unei mașini electrice costă mai mult decât o mașină tradițională în ceea ce privește investițiile, tehnologia de bord și componentele. Este, așa cum am spus întotdeauna, o revoluție pentru cei bogați”.

El crede că această situație va determina o schimbare profundă a obiceiurilor de consum, în ceea ce privește automobilul: „Trebuie să acceptăm ideea că mobilitatea privată așa cum o cunoaștem astăzi, nu va mai exista. Trebuie să uităm de piața auto europeană de 17 milioane de unități pe an. Cei bogați vor cumpăra mașini electrice, iar toți ceilalți vor păstra mașini uzate atâta timp cât le va permite politica.”

Șeful grupului francez și-ar dori ca interzicerea vânzării de mașini termice noi să fie amânată până în 2040. De asemenea, el susține că introducerea standardului Euro7 va genera costuri prea mari pentru producători și, implicit, pentru consumatori.

Deși vehement criticată, politica europeană privind tranziția ecologică în domeniul automobilelor a rămas neschimbată, iar constructorii sunt obligați să o urmeze. Iar de Meo rămâne pesimist: „Am avertizat Comisia de mediu că până în 2035 este practic imposibil să se mențină o cerere stabilă și naturală”.

Distribuie acest articol!